• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En gammal klocka i sina bästa år

issac

Breitling
Hejsan ny lägger jag upp min andra klocka den är av märket prim en klocka tillvärkades i czechoslovakien det jag vet om är att det är eTT gammalt urverk som går som en klocka hahha. Den har larm som funkar utmärkt går bra. Går bra. I urvärkerket. Klockan är gjord i mässing. Så ni som vet eller kan något berätta för mig om den allt ni vet
 

Bilagor

  • DSC_0020.JPG
    DSC_0020.JPG
    92.1 KB · Visningar: 259
  • DSC_0022.JPG
    DSC_0022.JPG
    76.8 KB · Visningar: 195
  • DSC_0023.JPG
    DSC_0023.JPG
    155.7 KB · Visningar: 221

Ministern

Founder
2-Faktor
Hejsan ny lägger jag upp min andra klocka den är av märket prim en klocka tillvärkades i czechoslovakien det jag vet om är att det är eTT gammalt urverk som går som en klocka hahha. Den har larm som funkar utmärkt går bra. Går bra. I urvärkerket. Klockan är gjord i mässing. Så ni som vet eller kan något berätta för mig om den allt ni vet

Något säger mig att du är vän med Bojke
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
PRIM startade sin tillverkning i slutet av 40-talet och är alltså relativt ny klockvärlden! Finns fortfarande och tillverkar både enklare och väldigt avancerade varianter enligt kundens önskemål! Har försökt att leva på specialbeställningar men är rätt anonym i norden.

Min klocka säger hej!

DSCF2437.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
PRIM startade sin tillverkning i slutet av 40-talet och är alltså relativt ny klockvärlden! Finns fortfarande och tillverkar både enklare och väldigt avancerade varianter enligt kundens önskemål! Har försökt att leva på specialbeställningar men är rätt anonym i norden.

Min klocka säger hej!

DSCF2437.JPG
Du är en ständig källa till ovanlig vintage. Mysigt. :)

Tycker för övrigt gamla alarmklockor med "mussepigg-öron" är rätt mysiga.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Det är ju en gammal klocka. Måste man göra service på urverket?

En service lär kosta långt mer än vad klockan är värd. Undantaget är självklart om den har något annat värde än det rent ekonomiska för dig. Är du sugen på att försöka pilla själv kan du få en till väckarklocka av mig. Men då kommer du att behöva lägga manken till ordentligt.
 

issac

Breitling
Det är inte så att det finns service papper till den.
Men det skulle vara bra. Tycker du att jag att jag ska lämna in den?
 

issac

Breitling
Ja det är ett hemma trevligt ljud från denna klockan. Det är nog inte vanligt att en 15 åring sover frivilligt med denna klockan
 
Topp