• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En hårresande Zenith Grand Prix Paris!

Peddjy

Cartier
Hej alla vintagenördar! Längesedan jag gjorde en post på den här delen av forat!

Hittade ett fickur hos morsfarsan ikväll som jag tydligen missat tidigare!

En Trevlig Zenith som jag lyckats leta fram lite info om på nätet, bland annat fanns en annan frågetråd här på KS om denna modell. Men det intressanta var klockbandet som satt på.. Som var gjort av min mammas mormors hår... Tycker det var rätt läskigt men ändå ganska fränt! Är det någon fler här som sett något liknande?


Sen om någon har nåt mer info om klockan så skriv gärna!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Hej alla vintagenördar! Längesedan jag gjorde en post på den här delen av forat!

Hittade ett fickur hos morsfarsan ikväll som jag tydligen missat tidigare!

En Trevlig Zenith som jag lyckats leta fram lite info om på nätet, bland annat fanns en annan frågetråd här på KS om denna modell. Men det intressanta var klockbandet som satt på.. Som var gjort av min mammas mormors hår... Tycker det var rätt läskigt men ändå ganska fränt! Är det någon fler här som sett något liknande?


Sen om någon har nåt mer info om klockan så skriv gärna!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Har också ett sådant band, från min morfars mamma. Hittar det inte nu men håller med om att det är lite skumt. Har en exakt likadan klocka också och gissar på att ditt urverk ser ut så här

lnXsqXw.jpg


Min går men saknar sekundvisare och glaset är extremt gulnat. Borde väl fixa det nån gång men fickur blir ju mest liggande...
 
Topp