• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen En hög med billig vintage (Invicta, Seiko) *Prisbump*

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
500
Returpolicy
Ja, inom 48h med frakt ToR på köparens bekostnad
Bilder Skickat
  1. Ja
PRISBUMP: Båda kvarvarande för 700kr ink. frakt i postens blåa :)

Då jag inte är tillräckligt kunnig eller har tid att sätta mig in i vintage-träsket så kommer här ett gäng skoj små klockor till salu :)

De analoga klockorna 500kr/st och de digitala 600kr/st ink. frakt i postens blåa. Vill ni ha rek så hojta till, tar inget ansvar för postnords hantering.

1. Seiko QZ
2. Invicta Quartz SÅLD!
3. Invicta Peseux 7001
4. Seiko A039 SÅLD!
5. Seiko 0439 SÅLD!


Först ut är en Seiko QZ QMV010 (pre Seiko Lord Quartz) från Augusti 1975 med ett Seiko 0920 kvartsverk under huven. Klockan mäter 36mm (försänkt krona) och tar 18mm band. Klockan fungerar fint och håller tiden. Sjukt clean design på tavla och boett. Repor finns på glas och boett. Tavlan missfärgad vid höger kant och i centrum. Köptes av mig med tanken på att renovera tavlan, men det verkar vara en bra bit över min kompetens nivå. Serut som att en del av trycket saknas på tavlan, det gör det inte utan det är en liten repa precis vid R:et.
R1060919.JPG
R1060921.JPG


Nästa är en Invicta. Hittade två stycken Invicta dressare från den tiden då de inte tillverkade 52mm's monster. Köpte dem för att dem var i så bra skick, men då jag redan har ett dussin dressare så blev det lite väl många som bara ligger och dammar. Första Invictan är en kvartsare med ett aningens udda AS MasterSonic 1632 5j kvartsverk. Jag gissar att klockan är från tidigt 80-tal. Klockan mäter 33mm i diameter men bärs stort och den är något över 7mm tjock. Bandet är original men torrt och jag tror att det är ett äkta ödleband. Skicket är mycket bra och den håller tiden. Invicta nr2 är en liten handjagad dressare som även den mäter in på 33mm men är något tunnare och är under 7mm tjock och tar 18mm band. I den tickar ett Pesaux 7001 manuellt verk som tickar på 21600bph. Det verket återfinns ofta i ganska fina klockor och den tickar på oförskämt bra. Skicket på klockan är riktigt bra och den är i princip helt repfri. Finns dock lite prickar på tavlan och det kupade plexit sitter lite löst.
R1060925.JPG
R1060927.JPG
R1060928.JPG
R1060931.JPG
R1060922.JPG
R1060924.JPG
R1060940.JPG
R1060939.JPG


*SÅLD* Sen har vi en Seiko A039-5000 från Augusti 1977. Klockan är köpt här på forumet och den fungerar fullt ut vilket inte är jättevanligt. Klockan har tid/datum men även alarm, timer och bakgrundsbelysning. A039 var den första klockan där man kunde ljustera volymen på alarmet. Klockan är allmänt repig men skulle se bra ut om man putsar upp den och byter glas. Länken är relativt kort, uppskattningsvis 17cm. Klockan är 37mm i diameter, 12mm tjock och tar 20mm band. Som alla tidiga Seikodigitalare så bärs den stort.
R1060932.JPG
R1060933.JPG
R1060934.JPG


Sist ut är en Seiko 0439-4019 från Februari 1977. Den ser väldigt bra ut för att vara en gammal och välanvänd Seiko digital och den fungerar även den fullt ut. Finns dock en del fel. Länken är rejält rasslig (men grymt bekväm och lång), batteriluckan är misshandlad och går inte att öppna men det gör inte så mycket då klockan även har en skruvad bakboett så att man kan öppna den där istället och diplayen har lite "bleed" längst ut till vänster. Klockan är har dock fått sig ett NOS glas och boetten ser fräsch ut trots bruksspår. Rent funktionsmässigt är den ganska basic, tid/datum/bakgrundsbelysning. Klockan är 36mm i diameter, 10,5mm tjock och tar 18mm band. Nytt batteri.
R1060935.JPG

R1060936.JPG
R1060937.JPG


Betalning med Swish

Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/freakyleo.85536/

Tack KS för annonsmöjlighet :)
 
Senast ändrad:
Topp