Klipper in det jag skrev på en annan sida
Vill rekommendera denna stad, maten är verkligen fantastiskt och restaurangen Stary Dom håller en absurd hög nivå för inga pengar alls. Seniorchef som gör i ordning råbiff vid bordet, ett par flaskor premium Vodka, 2 servitörer på varje bord, 2 som välkomnar oss, 2 i garderoben, inredningen är helt fantastiskt. Avecbordet är 2*1 meter FULLT med allt gott man kan tänka sig. Varenda rätt var fantastiskt. Notan inklusive en rejäl dricks landade på 440 kr per person för en tretimmarsittning med ett par rätter var. Som tack skickade dem med oss varsin bakelse på vägen.
Ett återbesök På Zcrwony Wierps (den röda grisen) och även där fantastisk mat och rba service, signaturrätten är en förrätt med räkor.....250 gram smör i varenda portion och det smakar himmelskt. Den inhemska vodka Belvedere är en storfavorit, serveras iskall och passar till precis allt.
sista middagen var på grillrestaurangen Hoza mittemot vårt hotell, argentinsk kött. Jag slog till på en 600grams hängmörad t-benstek.
De har ett cigarrum där vi serverades dryck och fick röka medhavda cigarrer, ett urval av portvin togs ut, man fick självklart smaka innan vi bestämde oss för en 30årig. Restaurangen hade hunnit "stänga" medans vi satt ute och rökte men inget vi märkte av, frågade när de stänger och när vi ville var svaret. Det är lite tråkigt att lämna Warszawa för denna service och nivå på mat har jag inte ens råd med på hemmaplan.
Nattklubbandet och allt annat bus är det tystnadsplikt på. Platinum Club är riktigt jävla bra men dra inte dit förrän strax efter 10, alla andra nattklubbar ligger på en gata 4-5 min promenadavstånd bort.