• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En helt ny nivå av plankning...

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag vet att denna tråden inte direkt kommer ge upphov till världens mest intressanta diskussioner, men när jag rullade förbi en klocka som jag trodde var en schysst explorer vid första anblick som visade sig vara något helt annat så blev jag lite grinig...

Huvudanledningen till att jag postar är att mitt nuvarande umgänge inte förstår sig på klockor och skulle bara ge mig konstiga blickar om jag försökte förklara problemet för dom :p

Alla har vi sett plankningar. Det kommer alltid att finnas då alla vill ha en del av kakan... det som gjorde mig upprörd är när det går från att vara designstöld till ett bli ett HÅN! Se och häpna denna skapelse från allas vårat favoritmärke Invicta:
60aqBCn.png

Det är alltså en Date-master GMT (?!?), pinsamt... inte nog med att planka en design - utan nu ska man även hacka sönder modellnamn och skapa någon slags franken-variant som heter Date-master GMT? BLÖ! :wtf:

Detta hade jag vanligtvis låtit flyga, kanske hutt näven åt skärmen och svurit en aning och sedan gått vidare... men nu har dom asen också tryckt upp "Certified design" på urtavlan! Vad i helvete...

Rant over.

PS: för er som tycker att det är en schysst dinka och helst av allt skulle vilja ha en design-certifierad date-master GMT så finns dom tillgängliga till 88 $ överpris hos jomashop: http://www.jomashop.com/invicta-mens-watch-9401.html
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Håller med, finns olika sätt att sno en vinnande design. Det här har passerat alla gränser för vad som går att uthärda. Akut Illamående uppstår iofs först när någon man i grunden gillar dyker upp med sånt skräp på armen, händer som tur är väldigt sällan.

Jag har däremot några vänner som springer runt med Gantklockor och liknande, när olika typer av jämförelser kommer på tal brukar jag fråga om dom köper Rolexkläder också. Brukar leda till nytt samtalsämne.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Steinhart, Invicta, Parnis osv = skräp. Pinsam modell. Man slutar ju inte förvånas heller, bränn upp skiten!

Visst är det så, men jag kan ändå köpa att argumenten till att vissa gillar homageklockor. Detta är dock over the top :(

PS: låt inte detta leda ut i en hommage-diskussion, dom slutar alltid på samma sätt :D
 

CLT

Rolex
Tillverkar dom det där skräpet själva eller det samma "fabriker" som tillverkar tex. Rolex kopior??
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Då va vi här igen... Jag skrev detta i somras och tänka sig!! Det är fortfarande sant!

https://klocksnack.se/threads/rolex-kopia.25009/page-6#post-519360

Väldigt sant, dock har ingen av de modellerna gått så långt att de printat på urtavlan "certified design". Det är just det övertrampet som känns som ett rent hån. Plankningar och "homager" kommer ju alltid att finnas och har (uppenbarligen) en plats på marknaden. Men när de medvetet snor design och sedan skriver att den är "certified" så är det ju rent trams...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Förvånar mig inte eftersom företag som Invicta verkar leva på att försöka förknippas med mer kvalitativa profikter, och inte kan stå på egna ben designmässigt.
 
Topp