• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En helt vanlig onsdag hos Erikssons i Sundbyberg! (bildkavalkad)

Fick väldigt trevligt bemötande där i våras av två herrar som jag inte kan namnet på. Fick t.o.m prova ena killens egna klocka. Skulle kunnat stanna i två timmar om det inte vore för en stressad flickvän bredvid mig. Nästa inköp blir där!
 
Hej på er,

Vill bara dela med mig av den grymma eftermiddagen jag just haft på Erikssons Urhandel i Sundbyberg.
Storyn börjar egentligen kring lunch då jag glad i hågen går till först den ena och sedan den andra välkända
AD:arna i Stockholmcity för att få hjälp med värdering av ett objekt.
Döm om min förvåning när bägge nekar till att hjälpa till, den ena sa till och med citat "Vi beblandar oss inte med sådant..."
Då surnar Norrlänningen i mig till och tänker det var väl själva f-n...
Skam den som ger sig, ger mig ner tunnlarna på T-centralen och söker mig fram till linje 10 mot något som heter Hjulsta... :)
Kliver av i Sundbyberg och bara runt hörnet ligger Erikssons Urhandel.

Väl där så hälsas jag välkommen av en mycket trevlig Filip som direkt hjälper till med värderingen!
När jag då skriver ner mina kontaktuppgifter så spanar han lite finurligt på min mailadress som innehåller "svesam"...
Så han frågar helt enkelt: "Är det du som är Svesam på KS?" Det visar sig att han, precis som jag är Breitlingfrälst så
pansarskåpet in till alla godingar öppnas och en rejäl test/fotosession startar :)

Vi inleder med Navitimer:
Navitimer 46 G/S
IMG_0484.JPG


Den grymma Panamerican med den snygga bruna tavlan!!
IMG_0486.JPG


Navitimer World
IMG_0489.JPG


Brickan, so far...
IMG_0488.JPG


Chronoliner på mesh!
En ny favorit för min del. Ogillade den skarpt efter att bara sett den på bild, min IRL shiiiiit vad läcker.
IMG_0491.JPG

IMG_0512.JPG


Vi mumsar vidare med en Chronomat i G/S utförande, inte alls tråkig :)
IMG_0503.JPG
IMG_0511.JPG



Eller varför inte en Montbrilliant Diamond Works med isade bandhorn...
IMG_0508.JPG


Baksidan på densamme
IMG_0517.JPG


Eller kanske en Montbrilliant utan is.
IMG_0513.JPG


Brickan i förändring!
IMG_0504.JPG

IMG_0509.JPG


Lite is till Mamma...
Galactic 36 MOP med massor av is
IMG_0498.JPG


Lite is till Pappa...
Chronomat MOP med massor av is
IMG_0501.JPG



Tar det aldrig slut... ;)

Nix, vad är det för gris där borta
Är det....
Nej det kan väl inte vara....
Ja ta m ig f-n det är en Emergency Mission.... Hjälp...
IMG_0493.JPG

IMG_0494.JPG


Vilket monster till klocka!!!

Finns ju ett lite mer modest alternativ :)

IMG_0482.JPG
IMG_0483.JPG


Visst ja, brickan :)
IMG_0495.JPG


Det dök även upp en Avengerbroder som trivdes riktigt bra med sitt GMT syskon.
Avenger Blackbird 44

IMG_0514.JPG
IMG_0518.JPG


Självklart styrde även Filip upp lite kvällslektyr innan vi skakade hand och tackade för gott Klocksnack !
IMG_0520.JPG



Återigen, stort tack till Filip och Erikssons Urhandel för en grym eftermiddag i storstan :)

Dom kan service på Erikssons.
 

Rivalen

Rolex
Tack för trevligt reportage. Jag lär få anledning att besöka E eftersom min U1 går på 8e årwt u service.

Bemötandet hos N - hur kan de tro att de kan bedöma potentialen i denna kund enbart på att kunden vid just detta tillfälle vill ha en Breitling värderad. Hade tänkt gå in där, men jag tvekar. Och de klarar sig nog utan mig, men de borde värna sin Goodwill - allt annat är oproffsigt.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Lustigt att så många känner sig tvungna att skriva att de inte gillar Breitling.
Man kanske ska börja med liknande så fort man ser en Rolextråd. ;)
 

John71

Breitling
Inte jag heller det var därför jag lackade ur och tog mod till mig att söka mig medelst T-bana till Sundbyberg...
Så här efteråt blev det ju rätt bra :)
Härligt reportage! Tråkigt med biblioteket...Jag blir väldigt förvånad, då jag blivit fantastiskt bemött de gånger jag besökt dem. Har vid samtliga tillfällen vart klädd i jeans och t-shirt så de har inte dömt mig efter sånt iaf;) Jag bor ju nära Götet numera så man får väl snart slå till på en Bratte:)

:panerai::omega:
 
Topp