• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En hyllning till Breitling, eller snarare MIN Breitling...

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick för mig att jag skulle ta på mig min Stålfisk idag. Brukar nästan alltid ha den på länken men idag kändes det som det behövdes ngt nytt... Det slog mig att jag har ett helsvart Bradystrap i lådan. Det köptes till min guldiga Seiko FFF men blev aldrig använt. Det blev kanon!! Om jag får säga det själv.. :cool:
D3820F6A-E2DE-4EF8-BFAA-93D8B7492218-453-0000004FED6963B9_zps353d72bb.jpg

5304B000-F774-4F0F-A0D7-A2F8BB58D4AF-453-0000004FE53E477F_zps6c114c7e.jpg



Det blev så bra i mitt tycke att jag fick en plötsligt lust att skriva denna hyllning till min lilla "Bratte". Det var faktiskt den första "riktiga" klocka jag köpte, ber om ursäkt Glycine.. Ni är också riktiga men inte lika "riktiga" i den okunniga allmänhetens ögon.. ;)
Hur som haver, jag vet att det inte är det finaste tekniska under när det kommer till urverk men den går som en klocka. Förutom min nyservade Bredpil så är detta den klocka som hår mest spoton i min låda. Kvalitetskänslan är i mitt tycke riktigt bra. För de pengar man får en Super Ocean Steelfish för begagnad så vetetusan om man kan hitta så mycket mer klocka för pengen. Jag kan diska jättedjupt med den och jag kan nog nästan slå i några spikar med den om jag skulle vilja. Utseende mässigt tycker jag också det är en fullträff, visst man måste nog gilla Breitling för att tycka den är snygg så jag erkänner, det gör jag. Det enda de skulle ändrat på är de små jävla siffrorna 13-23 som ligger under de runda indexen som har en lysmassa man kan använda som ficklampa. De där siffrorna rör bara till en annars riktigt snygg tavla.
Så det så!
Med detta inlägg vill jag bara ha sagt.. Mer Bratte åt KS folket! Varför har vi inte en dagens Bratte? Eller e de bara jag..
Här kommer några äldre bilder på min lilla "keeper"??
IMGP3285.jpg

aa0705ad.jpg

2cbd1e7c88b0496659657abcff969495_zps1f72431e.jpg

3dd43acf58890f70d534761827619a77_zpsa6861699.jpg


Ha en go helg!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Re: En hyllning till Breitling, eller snarare MIN Breitling.

Jättesnyggt!
Håller även helt med Spencer.
/ j
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1360939604.966441.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360939604.966441.jpg
    49.3 KB · Visningar: 361

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: En hyllning till Breitling, eller snarare MIN Breitling.

Spencer66 skrev:
Klassiskt snygg Bratte, modellen är min favorit men skall helst ha vit urtavla med brunt skinnband.

Det var precis en sån jag var ute efter när jag skulle handla en. Tyvärr så dök det aldrig upp någon vittavlad. Det är nog den enda jag skulle byta denna mot :)
 

vonhall

Rolex
Re: En hyllning till Breitling, eller snarare MIN Breitling.

Hade det inte varit för de små siffrorna så hade jag redan haft en sådan Breitling i min låda!
Det blev förresten bra med bodystrapet!
 
U

urinvånaren

Guest
Re: En hyllning till Breitling, eller snarare MIN Breitling.

Verkligen läcker!
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: En hyllning till Breitling, eller snarare MIN Breitling.

Otroligt fin! Blev kanon på det bandet!
När jag ser bilderna så ångrar jag nästan att jag sålde min...

En gammal bild på min klocka som tyvärr är såld.

lumina.jpg


bralletest.jpg


Mvh
Micke E
 

Hubbatix

Cartier
Re: En hyllning till Breitling, eller snarare MIN Breitling.

RicVin skrev:
/.../Det enda de skulle ändrat på är de små jävla siffrorna 13-23 som ligger under de runda indexen som har en lysmassa man kan använda som ficklampa. De där siffrorna rör bara till en annars riktigt snygg tavla.
Så det så!
/.../

Kunde inte hålla med mer. I övrigt en fullträff! Min X-plus:

DSC_0014kopiera1-1024.jpg


/Daniel Z.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Re: En hyllning till Breitling, eller snarare MIN Breitling.

Håller med! En beggad stålfisk är svårslagen pang för peng. Grym byggkvalite.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sant! Vi måste hitta någon som har den blå tavlan så kör vi en trekant! :)

Skämta du, men jag menar allvar!:) sen jag sålde min Schumacher Speedy så är det enbart svarttavlade klockor i lådan. Så tanken slog mig att försöka byta Stålfisken till en ljus:)

Förresten hur tusan hittade nån min gamla Brattehyllningstråd? Den är ju ett år gammal :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste ju slänga in en nyare bild på min också... Tar nog fram denna imorrn tack vare denna tråd :)
173470FA-BFD2-4175-9D43-125431DB72AA-229-000000D69795DE92_zps09d0a74c.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Skämta du, men jag menar allvar!:) sen jag sålde min Schumacher Speedy så är det enbart svarttavlade klockor i lådan. Så tanken slog mig att försöka byta Stålfisken till en ljus:)

Förresten hur tusan hittade nån min gamla Brattehyllningstråd? Den är ju ett år gammal :)


Har du kollat vad det kostar att byta hos AD? Problemet brukar vara att man inte får behålla den gamla tavlan vad jag förstått. Jag skulle gärna vilja ha den blå faktiskt.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Å en till.. Snart sitter man där i kvällssolen igen:)
22209285-A106-4DF4-8515-047BE6C73CD9-11439-0000076D0657A26F_zps4a4e3863.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har du kollat vad det kostar att byta hos AD? Problemet brukar vara att man inte får behålla den gamla tavlan vad jag förstått. Jag skulle gärna vilja ha den blå faktiskt.

Konstigt nog har jag inte tänkt på det faktiskt! Märkligt med tanke på att tavelbyte på Rollas diskuteras rätt friskt.. Kanske värt att kolla upp..

Den blå måste vara mer ovanlig.. Sällan man ser ngn tycker jag..
 
Topp