• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En Invicta som faktiskt är snygg

Kropoth

Cartier
Invicta Aviator Men's Quartz 46mm Stainless Steel Case Grey Dial - Model 22980

För stor för mig, men OK för att vara en pilot. Dock lite små visare, men väldigt stilren design i stort. Med Invicta tänker man ju mest "vulgärt."
Screenshot_2017-11-14-06-56-06-1.png
 

Kropoth

Cartier
Är det höjden på siffrorna som stör er? De ser säkert ut som marshmallows i verkligheten (vilket är negativt i detta fall :)). Jag har inga vanföreställningar på det sättet, men tänk om det hade stått t ex Zenith på den istället och visste att det var bra materialval på den?

Insidan säger jag inget om.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Visarna är ju mikroskopiska samt att den saknar vettiga bandhorn, det är väl det som stör mig personligen.
 

SIRdavid

Panerai
Ledsen men den är vulgär..
Har dock tampas med detta forum tidigare då jag känner folk som är genuint intresserade av klockor och som faktiskt tycker om märket och dess nuvarande historia. Blev rätt kölhalad. För min personliga del så tycker jag inte om Invicta alls men man måste kunna gilla varumärket och klockorna. När jag påtalade att Glycine, som många gillar även ägs helt 100 % av Invicta så blev det rätt tyst..
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
PP och Zenithen du postade är lite finare, men tycker de är rätt gräsliga också. Oavsett märke så har de flesta tillverkare fula klockor, tex vissa Rolex kan jag inte förstå alls att folk gillar, antar att det enbart beror på att det står Rolex på dem. Hade det stått ngt annat på dem så hade folk spytt galla på dem, tex Invicta.

Inget fan av Invicta, men de har finare klockor än den där IMHO.
 

Kropoth

Cartier
Indexen ja, 3d liknande går fetbort. Luggarna, hemska. Kronografknapparna likaså. Visarna är för korta.
Zenithen och Pateken känns betydligt mer originala.
Jag håller med dig i sak, men inte i princip. :p
Bandhornen tycker jag passar stilen. "Wire-lugs" och liknande var många gånger vanligare kring kriget än de är nu.
Kronografknapparna (skönt när sådana ord finns med i ordboken på mobilen :angel:) tänkte jag inte speciellt på. Är de för enkla menar du?
Att visarna är för korta håller jag helt med om. Det skvallrar lite om att urverket som sitter i är klent och att kvaliteten överlag säkerligen är snäppet värre än undermålig.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
De kan gott få lite kredd för ansatsen, men det blir för mycket. 3D-siffrorna, kronan, luggarna, knapparna till kronografen.
 
Senast ändrad:

Torulf

Cartier
Usch, känns lite som visionen fanns där men som om man bara fick en tiondel av tiden man behövde för att göra en bra klocka, så man fuskade på samtliga finisherings detaljer.
 
Topp