• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En klockälskares bekännelse(r) - horologiska hemligheter

Arcticreef

Silver
Som jag har förstått det finns det ett antal ”do” och ”don’t” i klockälskarkretsar som man inte förväntas bryta mot. Själv har jag åtminstone ett ett par sådana hemligheter som går stick i stäv mot common sense.

Jag älskar (vissa) digitalklockor som tex SS utc orc, Seiko epd, Omega albatros, HD-3 Slyde samt ett stort antal andra

Jag fullkomligen älskar Cartiers calibre de cartier diver (i stål, givetvis) och skulle kunna sälja en njure för en sådan.

Finns det fler därute med åsikter/begär som inte överensstämmer med mainstream inom klockvärlden?

Jag vet inte hur det är inom klockvärlden men här på forumet ses det oftast ner på kickstarter klockor oavsett ifall klockan är genomtänkt eller inte. Även om det finns många klockor på kickstarter som är skit och det finns uppenbara risker med att köpa något på kickstarter så tycker jag att det är en utmärkt plattform att lansera ett nytt klockmärke på då man når ut till den breda massan. Det har funnits ett par klockor där som jag tycker är helt okej och skulle kunna tänka mig att äga. Här är en:

IMG_20180228_083246_159.jpg

Tillbaka
Topp