• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

en klocka för 15.000

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Av dom du visade gillar jag ovan bäst, tänk på att utanför EU så kostar det skatt att föra in ...
 

Greven

Audemars
Om budgeten ökat till 20K så skulle jag satsa på en Speedmaster. Fantastisk klocka och du kan sälja den vilken tid på dygnet när du vill gå vidare i klockträsket. Och den dagen kommer, det lovar jag....
 

Thezz

Omega
TAG HEUER är ett märke jag har sett men inte brytt mig om skulle som har personlig erfaren het vilja dela med sig av den :):)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
TAG HEUER är ett märke jag har sett men inte brytt mig om skulle som har personlig erfaren het vilja dela med sig av den :):)
En hel del delade åsikter. Vintage Heuers är mycket mer accepterade än moderna Tag Heuers. Tycker personligen dock att det finns några lyckade modeller i dagens sortiment också men att varumärket är långt ifrån lika starkt som det en gång var. Många märkliga limited och special editions
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Gillar dessa som fan, dock inte bästa känslan i knappar o krona i min erfarenhet....

Min bild överensstämmer inte alls med din. Min klocka (757) har väl samma verk som 103:an är jag rätt övertygad om. Dock är kronan tegimenterad vilket 103:an inte är. Kanske är det det som gör att det känns som att skära i smör när kronan manövreras. Bara en sån sak som att den helt tydligt frikopplar uppdragningen i det innersta läget så att det känns glasklart att kronan tar gänga som den ska. Känslan i knapparna är också 1a. Klockan känns robust som få, vridringen är ytterst distinkt och det är nog den av alla automatare jag har som går mest exakt. Vill man ha en robust och tålig klocka (WR 20 bar) känns denna helt rätt. Går att hitta för <15.000.
20150906_210328.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
sett till värde minskning/ökning vilken är bäst vilken är sämst
Jag brukar tänka att klockor som är ca 25 år gamla blir vintage ,o då brukar dom stiga i pris..
Nu börjar väl tex breitling från sent 80-tal och tidigt 90-tal börjar kännas coola..

Begagnat i bra skick av erkända märken som köps till "rätt pris" tror jag inte du kommer förlora mycket pengar på..
 

frasse

Cartier
hur erkänt är longines

frågan har säkert blivit ställd 100000 gånger men hur säkert är det att köpa från c24
Är ju världens äldsta registrerade klockmärke 1832 så mer erkänt än så kan det nog inte bli sen var de väl med och sponsrade charles lindberg när han flög över atlanten 1927 så han hade en longines.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Min bild överensstämmer inte alls med din. Min klocka (757) har väl samma verk som 103:an är jag rätt övertygad om. Dock är kronan tegimenterad vilket 103:an inte är. Kanske är det det som gör att det känns som att skära i smör när kronan manövreras. Bara en sån sak som att den helt tydligt frikopplar uppdragningen i det innersta läget så att det känns glasklart att kronan tar gänga som den ska. Känslan i knapparna är också 1a. Klockan känns robust som få, vridringen är ytterst distinkt och det är nog den av alla automatare jag har som går mest exakt. Vill man ha en robust och tålig klocka (WR 20 bar) känns denna helt rätt. Går att hitta för <15.000.
20150906_210328.jpg
Helrätt!
 
Topp