• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En klocka för blinda

KenKun

Patek
2-Faktor
Hej alla Klocksnackare!

Kände ni till att det finns klockor för blinda? Inte jag! Man lär sig något nytt varje dag. Cool var den också :)

6fyR87Q.jpg


 

Erik1

Patek
2-Faktor
Som Donkii redan påpekat, några gånger har den varit på tapeten ;)

Men helt klart ball! Vore intressant med en stålvariant men kanske blir knepigt med magneterna osv.?
 

Herpetologen

Breitling
Det lärde jag mig för några år sedan då jag snackade med en blind gubbe, och utan att tänka mig för så frågade jag honom vad klockan var. Men som tur var hade han en klocka som han kunde läsa av med fingret :) Vet dock inte vad det var för någon variant han hade.
 

Lindeberg

Omega
Sedan en tid har jag en Eone Bradley i min klocklåda. Jag gillar funktionen, trots att jag är fullt seende. Kommer inte helt överens med de rörliga bandhornen och bandet i sig. Har provat med nato, men det är svårt att dra igenom när stiften sitter på plats.

Någon som har tips på ett följsamt läderband eller annat band som skulle passa klockan? Gillar canvasband, men de jag hittat verkar så stela/tjocka.


DSC_6790.JPG

DSC_6793.JPG

DSC_6794.JPG

DSC_6792.JPG
 
Senast ändrad:

Erik1

Patek
2-Faktor
Sedan en tid har jag en Eone Bradley i min klocklåda. Jag gillar funktionen, trots att jag är fullt seende. Kommer inte helt överens med de rörliga bandhornen och bandet i sig. Har provat med nato, men det är svårt att dra igenom när stiften sitter på plats.

Någon som har tips på ett följsamt läderband eller annat band som skulle passa klockan? Gillar canvasband, men de jag hittat verkar så stela/tjocka.


DSC_6790.JPG

DSC_6793.JPG

DSC_6794.JPG

DSC_6792.JPG
Tunnare mocka? Brukar vara följsamma
 
Topp