• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En klocka från 1991.

Gibonni

Basic
2-Faktor
Tjena alltihopa!
Eftersom jag föddes i 1991., började jag fundera på sistone att köpa en klocka från samma år.
Vilken 1991. skulle ni rekommendera? Gärna med bilder.

Tack!

I första hand borde du leta efter en klocka du gillar, snarare än att den är från ett visst år. Men ska vi hålla oss till topic så har det väl visat sig att Rolex tritiumtavlor från omkring 1991 patineras fint och lättare får en krämig varm ton jämfört med lite senare tavlor. Så jag hade kollat in 16610, 16710 eller 16570.

Jag har i veckan sagt hejdå till min Rolex sub från 2023 för att istället köpa en 16610 årsklocka från 94. Ska hämta den på lördag så vet inte riktigt om jag gjort rätt val ännu men eftersom jag tycker de äldre modellerna är snyggare så hoppas jag på det. Så instämmer med ovan.

Lite hum om prisklass och typ av klocka skadar inte, vill du ha en Submariner för 100K eller en Seiko för 1K? Finns massvis med kul årsklockor från 91 vid en enkel googling.

En Heuer 2000 kanske? Borde gå att hitta 1991 ganska enkelt. Tuff klocka som nog är på väg att bli mer populär igen.

Jag har i veckan sagt hejdå till min Rolex sub från 2023 för att istället köpa en 16610 årsklocka från 94. Ska hämta den på lördag så vet inte riktigt om jag gjort rätt val ännu men eftersom jag tycker de äldre modellerna är snyggare så hoppas jag på det. Så instämmer med ovan.
Så kul med en årsklocka och minst när du nollar i år.

Även jag tycker de tidigare är snyggare, dagens har för mycket metall runt kronan.

Tillbaka
Topp