• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En KLOCKA, så mycket variation.

Compiss

Patek
2-Faktor
Trådarna angående Rolex model, GMT MASTER har verkligen exploderat. Intresset verkar vara galet stort, oavsett om det är 16700 eller 16710. Även priserna har tagit ett rejält kliv upp.

Många skriver trådar och ställer frågor om klockan och får ypperliga svar. Jag tänkte med denna tråd visa på hur mångsidig klockan är. Med några olika länkar, band och insert kan klockan verkligen växla i utseende.

Jag har själv två 16710, en orörd från 2006 och denna nedan från 1991 som just kommit från service.

Nedan bjuder jag på en kavalkad av klockan i olika kläder, de första 6 bilderna är det Rolex länkar, sedan kommer ett RubberB och till sist ett custommade från Anders W
Mkt nöje!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

IMG_4929.JPG

image.jpg


Vilket är då snyggast?

Ingen aning, det är upp till dig att avgöra:)

Mvh
Compiss.
 
Senast ändrad:

cab

Audemars
2-Faktor
Nästan så man blir lite sugen på en 16710 igen :)

Alltid föredragit oyster gillar även rubberb, snyggt med svart insert.
Läder på en safirdykare funkar inte tycker jag, är det vintage så lirar både jubilee & mocca/läder.
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Trådarna angående Rolex model, GMT MASTER har verkligen exploderat. Intresset verkar vara galet stort, oavsett om det är 16700 eller 16710. Även priserna har tagit ett rejält kliv upp.

Många skriver trådar och ställer frågor om klockan och får ypperliga svar. Jag tänkte med denna tråd visa på hur mångsidig klockan är. Med några olika länkar, band och insert kan klockan verkligen växla i utseende.

Jag har själv två 16710, en orörd från 2006 och denna nedan från 1991 som just kommit från service.

Nedan bjuder jag på en kavalkad av klockan i olika kläder, de första 6 bilderna är det Rolex länkar, sedan kommer ett RubberB och till sist ett custommade från Anders W
Mkt nöje!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Vilket är då snyggast?

Ingen aning, det är upp till dig att avgöra:)

Mvh
Compiss.

Pepsi med Oyster snyggast:cigar:
 
Wow!
Denna tråd fick upp mina ögon ordentligt för GMT'n! Jag gillade den med svart insert och oysterlänk, lagom anonymt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Länk och valfritt insert. Som jag tydligt gav uttryck för i min vetenskapliga undersökning (vilket också bekräftats av respondenterna) så går vintageläder fetbort på GMT. Även om vintageläder är grymt snyggt på andra klockor. :D

Lutar dock åt att kanske testa ett Rubber B på min 16760... ;)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Länk och valfritt insert. Som jag tydligt gav uttryck för i min vetenskapliga undersökning (vilket också bekräftats av respondenterna) så går vintageläder fetbort på GMT. Även om vintageläder är grymt snyggt på andra klockor. :D

Lutar dock åt att kanske testa ett Rubber B på min 16760... ;)
Tycker att läder faktiskt funkar till svart ring.
 
Topp