• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En konstig fågel

JwJ

Omega
Hej på er. Har varit ute i kylan ett tag men klockintresset har inte svalnat, men nu har jag kört fast iom mitt senaste klockköp och skulle behöva lite hjälp. Ropade in en färgglad fågel förra veckan, en Leopard Super och jag har kammat noll info och kuriosa... tror Leopard är ett märke som såldes i Finland under 50-70 talet, that's about it...modellen känns vänligt standard för tiden, urtavlan tycker jag påminner lite om tidiga certina ds. Har nån sett och hört nåt kul om denna eller dess dubbelgångare? Tänkte öppna och kika urverket senare idag, ingen aning om vad som sitter i.
20160727_091702.jpg
20160727_092749.jpg
 

Martin Lovasz

Audemars
Stämmer bra det och de hetta "Valiokellot-Valiokorut Oy". Man importerade flera märken och sålde men hade även Leopard som sitt egna märke.
 
  • Like
Reactions: JwJ

JwJ

Omega
Där ser man, tack för den infon Martin! Intet vidare intressant hände när jag kollade verket, vet inte vad som sitter i, hittade inga refferenser eller stämpel som antydde något mer intressant. Oavsett så gillar jag denna färglada oddball :)
 
Topp