• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En låda med gamla klockor!

Jag fick en låda med klockor av en bekant :) Hittade dessa i lådan som jag tycker ser lite intressant ut! 2st Omega seamaster 1st som det bara står Omega på. 2st klockor som jag aldrig hört talas Belinda och Alvarex men de verkar vara Guld pläderade klockor.

Då jag inte kan så mycket om dessa klockor så kanske någon som kunnig på Omega i alla fall berätta lite vad jag fått tag på om det kan vara värt att fixa till dom.
Jag har inte haft tid att öppna upp klockorna än men det kommer!
DSC_0551.JPG
DSC_0552.JPG
 
Det tror jag med :) funderar på att behålla den eller den andra Seamastern. Bara att hitta ett nytt glas och en liten service på klockan så blir den nog fin. Jag har testat dessa gamla klockor och alla tickar på och verkar hålla tiden helt otroligt med tanke på att dom inte vart servade på många år.
 

rogart-63

Patek
Från 50 talet alla tre . 2937-4 och 2732-2 med 267 respektive 283 verk . Den sista ser jag inte men verket är ett 283 . Ser ut att vara i hyfsat fint skick allihopa . Den i mitten troligen äldst ? Om man kollar serienumret skulle den i mitten vara 1952 och dom andra runt 57-58 .Sista får jag inte ihop med referensen 14390-81 SC ? stämmer inte då jag får det till en nyare automatare . Fel baklock kanske?
 
Senast ändrad:
Topp