• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En limited edition som faktiskt funkar (NOMOS)

Denna limited edition var...

  • Faktiskt snygg!

    Röster: 20 69.0%
  • lika fula som alla andra.

    Röster: 3 10.3%
  • oimponerande.

    Röster: 6 20.7%

  • Totala väljare
    29

maxmol

Panerai
Normalt är man rätt så trött på massa limiterade upplagor. Älskar både Omega och Bondfilmer men får vinballe så fort jag ser små pistoler dylikt på klockorna (Typ som att blanda ris och ketchup).

Men NOMOS har nu en läkare utan gränser edition av sin Tangente. Precis som en limiterad upplaga ska vara. Diskret, sällsynt och gärna i välgörande syfte. Dessutom till ett rimligt pris. Blev helt sjukt sugen på att plocka upp en men tyvärr så har jag redan spräckt min klockbudget denna månad (och år).... (bilder och annat kommer på det så snart FEDEX dyker upp)

http://www.tourneau.com/shop/featur...nte-38-for-doctors-without-borders-usa-64038p

iCRD8Dx.png
 

maxmol

Panerai
Jag är helt klart inne på den linjen. Det snygga är ju att det inte är för skrikigt. Inga stora logotyper, inge överdriven text. Det är ju det som också gör t.ex. en RedSub till ett sådant sex objekt. För lite röd text så blir det helt plötsligen en super gral.

(Inte för att denna och RedSub spelar i samma ligor)
 

maxmol

Panerai
Hade aldrig hört om tidigare. Men kanske inte riktigt så illa tills man sätter på den där röda askkoppen över klockan.

Antar att de måste göra något för att stå ut medan Rolex försöker hitta ner till havsbotten och fler hål kan man inte borra in i en Seamaster. ;)

m2dp7Eb.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tycker generellt sett om Nomos, de är riktigt clean:a och kul med tyskt. Även om denna LE inte skiljer sig avsevärt mot tidigare!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Normalt är man rätt så trött på massa limiterade upplagor. Älskar både Omega och Bondfilmer men får vinballe så fort jag ser små pistoler dylikt på klockorna (Typ som att blanda ris och ketchup).

Men NOMOS har nu en läkare utan gränser edition av sin Tangente. Precis som en limiterad upplaga ska vara. Diskret, sällsynt och gärna i välgörande syfte. Dessutom till ett rimligt pris. Blev helt sjukt sugen på att plocka upp en men tyvärr så har jag redan spräckt min klockbudget denna månad (och år).... (bilder och annat kommer på det så snart FEDEX dyker upp)
Jag gillar NOMOS, och den där har ju ett vällovligt syfte (till skillnad från Omegas alla "limiterade" upplagor). Har en kompis som jobbade för läkare utan gränser ett år. Får nästan slå honom en signal... (om han inte själv läser här).

A
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Ketchup och ris är faktiskt inte så dumt. Speciellt om man lägger till lite soya. Då blir det som söt-sur sås, och funkar jättebra på egen hand.
/Veckans spartips
 
Topp