• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En liten jävla paketöppning till, dårå!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Så kom det ett litet paket till idag, tack som bara den MJ24 den är grym :hungry:! Pengarna sitter nu på BCF konto som jag lovade, blev en mix av auktionen plus klockan från dig! Med lite kärlek så kommer den bli som ny hoppas jag, pratade med Nymans Ur och dom skulle titta på den men då måste den skickas till Västerås, träffade min gamla urmakare när jag var och köpte ett nytt batteri. Han sa att om jag vill så kunde jag lämna klockan till honom, och han skulle kolla om han hade något som skulle passa i lådorna sina. Nu till lite bilder i stället för långtrandigt skriveri :meh: ZzZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!


DSC_5588_zpsd1c7cf5e.jpg


DSC_5591_zps8f6c6af0.jpg


DSC_5592_zps84dd364c.jpg


DSC_5612_zps801168e4.jpg


DSC_5615_zps7709ca0c.jpg


DSC_5618_zps7c0f49f3.jpg






Måste bara säga det, att den guldfärgade tavlan är faen så mycket snyggare i verkligheten, sen känns det bra att ha triss i SUPERCHRONO nu skall jag bara se till och få tag i den med vit tavla också. Jag hoppas att det finns någon reservdel till klockan jag fick, annars kommer jag leta med ljus och lyckta för att få tag i en ny kan jag lova :D. Och Igen, ett stort Tack MJ24, ROCK ON :cool:

CamelSuperchrono_zps70010b96.jpg
 

jabla

Sarlacc
Det här blir ju bara roligare för varje ny modell som trillar in, hoppas det dröjer ett tag innan samlingen är komplett. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Det här blir ju bara roligare för varje ny modell som trillar in, hoppas det dröjer ett tag innan samlingen är komplett. :)



Haha...det var bara tur den sista, MJ24 hörde av sig och erbjöd sin gamla som låg i en låda och skräpa. Oerhört generöst av han, har inte hittat denna färgen på någon av nät sajterna. Hoppas att det går och laga den borttappade knappen som saknas. bara.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Skitnans föll ju bort en bild! Det är denna knapp eller vad man nu kallar den för som är borta, är det någon som besitter någon kunskap ifall det kan vara svårt att hitta något som skulle passa. Reklambilden på Camel klockorna är än bra referens hur det skall se ut.

DSC_5622_zps3d2927bc.jpg


CamelSuperchrono_zps70010b96.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Först auktionen igår, och nu denna läsning idag, du sprider glädje runt om dig vart du än hittar på för hyss här på forumet Af Sjodahl:) Grattis till klockan och samlingen!
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Underbart :D, och tack så mycket! Var jävligt frälst på Camel för 20-25 år sedan, men efter det jag gick över till automatiska ur så föll dom i glömska fram tills nu.
Kan faktiskt vara ärlig och säga att jag aldrig har haft min Camel på mig mer än några timmar. Det är ett arvegods så jag kan inte och vill inte göra mig av med den. Den får helt enkelt ligga i klocklådan och känna sig hedrad bland mina andra klockor :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Kul Af Sjodahl att du verkligen går all in på det här! :) Funderar på om det finns fler av de här märkena som var hypade i ens ung-/barndom? Camel var ju da shit då. Kommer ni på nåt mer märke?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Vilket minne ni har! Casio minns jag men Gul hade jag nog nästan förträngt.
Förlåt - Af Sjodahl - detvar inte min mening att kapa din tråd. :) blev bara lite nostalgiskt nyfiken.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vilket minne ni har! Casio minns jag men Gul hade jag nog nästan förträngt.
Förlåt - Af Sjodahl - detvar inte min mening att kapa din tråd. :) blev bara lite nostalgiskt nyfiken.


Inga problem Jacob :D alltid kul med nostalgi!

Bjuder på en bild samtidigt, vem kan glömma dessa små skönheter! Den till vänster lämnade nog inte armen på 2 år typ :p. Var en snubbe när vi var i Grekland som var helt galen i den. Han erbjöd några tusen för den, köpte den av en polare som då jobbade på gamla stadium innan dom bytte namnet. Någon annan kanske kommer ihåg, detta var ett butiks prov han fått! Tordes inte sälja den då eftersom man inte visste ifall dom skulle börja kränga ut klockor för försäljning :cool: . Hehe fan viket minne du har Jabla :nailbiting:

DSC_5630_zps9978cca9.jpg
 
Topp