• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En liten rackare. Cortebert.

Ragge

Cartier
Denna lilla klocka har fått följa med hem. Vet inget om märket Cortebert annat än att jag hört namnet. Vad kan åldern vara? 30 tal? Är det en herrmodell eller en stor damklocka? Seamastern får vara med som referens. Upplys mig gärna någon.
20140916_170631.jpg
20140916_170856.jpg
 

Ragge

Cartier
Hej. Ca 25mm utan krona och 16 mellan bandhornen. Enligt det lilla jag hunnit forska rankades tydligen märket rätt högt tidigare.
 

Ragge

Cartier
Hur fick du upp den boetten ?
Får fan inte upp min kokosnöt ;( och vågar inte slita förmycke!
Satt den med 4 flärpar typ ?

Den här skiten won't open !!!'
http://img.tapatalk.com/d/14/09/17/
hebybeza.jpg

Hej. Med en kniv. Tryckte in eggen i det hörn där springan såg störst ut i luppen och bände lite. Men din ser annorlunda ut. Kolla att det inte sitter snedställda skruvar mellan bandhornen. En fyrkantig Certina har skruvat vill jag minnas. Det här inlägget kanske blir konstigt inlagt som jag fiplar med telefonen. :)
tydaveru.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hur fick du upp den boetten ?
Får fan inte upp min kokosnöt ;( och vågar inte slita förmycke!
Satt den med 4 flärpar typ ?

Den här skiten won't open !!!'
hebybeza.jpg

tydaveru.jpg


Skulle tro att din öppnas genom att förs ta bort kronan (om den är split stem?) och sedan går nog hella innerdelen att trycka neråt genom ramen. Svårt att förklara men så fungerar det på min Certina T+C iaf.

Edit: Det kan vara så som Ragge säger, men det är inte säkert. Ifall det inte är så, så är risken stor att du repar/förstör något om klockan inte ska öppnas med kniv.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Nedå , jag fattar men ändå inte riktigt ;)
Men inte några skruvar mellan bandhornen iaf !

Får luska vidare tack för hjälpen [emoji12]
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Skulle tro att din öppnas genom att förs ta bort kronan (om den är split stem?) och sedan går nog hella innerdelen att trycka neråt genom ramen. Svårt att förklara men så fungerar det på min Certina T+C iaf.

Edit: Det kan vara så som Ragge säger, men det är inte säkert. Ifall det inte är så, så är risken stor att du repar/förstör något om klockan inte ska öppnas med kniv.

Är helt med , får ta reda på om det är en split steam bara. Hur enkelt det nu är !

Tackar tackar , kan ställa frågan i en ny tråd. Så slipper jag kladda ner denna fina tråd !
 
Topp