• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En liten tråd för att förtydliga...

Ricrob

Patek
..några saker som diskuterats på sistone.

Först ut, till er som höll med Boris i hans tes (läs grav starr) om att Breitling inte gör snygga klockor, se nedan.

För det andra, till er som inte kan se tjusningen i Panerai, se nedan.

Och för det tredje, när vi ändå gottar oss i snygga ur, varför inte påvisa en jämförelse i storlekar, främst i ett desperat försök att sätta fingret på om Panerai's 44 mm är överjävligt stort.

1. Breitling Chronomat Blackbird LE 2013 "Fattar inte hypen med Breitling..." Tss!

Mått 43,7 mm.
image.jpg


2. Panerai Luminor 1950 PAM312 2013 "Panerai är coola men för stora.." Tss!

Mått 44 mm.
image.jpg


3. Oris ProDiver Chronograf 2011 "Panerai är coola men för stora.." Tss!

Mått 51 mm.
image.jpg


4. För referens mot "normalstor klocka" KS-klockan 2014.

Mått 42 mm.
image.jpg


Och så en gruppbild på 43,7 - 44 - 51 mm, sorry för sjukt dålig ljussättning.. Och se där, bredvid en random dykarklocka ser ju inte Pannan så stor ut ändå! :D
image.jpg

image.jpg


Så, är allt klart som korvspad nu? ;)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
312 är perfekt. Saknar min outsägligt vissa dagar.

Vad fan, är det min gamla du har förresten? Den flyttade till Skåne efter min ägo.
 

Ricrob

Patek
312 är perfekt. Saknar min outsägligt vissa dagar.

Vad fan, är det min gamla du har förresten? Den flyttade till Skåne efter min ägo.
Den är faktiskt i det närmaste perfekt, även om nyhetens behag säkert spelar in en del.. ;) Nej, det är inte din, köpte denna av en herre i Uppsala som i sin tur köpt den ny i Schweiz 2013-09.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Dom där klockorna sitter som en smäck på dig. Inga problem att bära köttiga ur där inte! :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Bra poäng Ricrob . Storleken på klockan betyder ingenting om man inte ser till utformning av både boett och handled. En 44 panna ser clownigt ut på mig, men bra på dig. Däremot sitter en 34 enl min mening snyggare på mig än på dig.
 

svesam

Rolex
..några saker som diskuterats på sistone.

Först ut, till er som höll med Boris i hans tes (läs grav starr) om att Breitling inte gör snygga klockor, se nedan.

För det andra, till er som inte kan se tjusningen i Panerai, se nedan.

Och för det tredje, när vi ändå gottar oss i snygga ur, varför inte påvisa en jämförelse i storlekar, främst i ett desperat försök att sätta fingret på om Panerai's 44 mm är överjävligt stort.

1. Breitling Chronomat Blackbird LE 2013 "Fattar inte hypen med Breitling..." Tss!

Mått 43,7 mm.
image.jpg



Så, är allt klart som korvspad nu? ;)

Chronomaten, MUMS!!! :)
 
Topp