• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En misshandlad Heuer har vaknat till liv

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Efter att ha gått tretton ronder i postens hantering är nu den här lilla rackaren tillbaka i ringen!

Fick hem en skön Heuer sub från Schweiz för någon månad sedan, men blev onajs överraskad när jag efter paketöppning såg hur illa misshandlad klockan var (som jag skrev om i paketöppningstråden). Trots att den var relativt välpaketerad var klockan helt sönder när den kom fram. Länken var av och böjd på flera ställen, claspen förstörd och glaset sprucket. Jag är säker på att det inte var något fel på klockan när den skickades, då jag fick väldigt bra fotodokumentation på klockan enligt mina instruktioner precis innan säljaren packade in klockan. Så skadorna orsakades av franska postens/postnords hantering (killen postade klockan från Frankrike så att jag skulle slippa införselmoms - rätt najs).

Så här såg den ut:

20160212_150556.jpg


Men efter många veckor hos klockdoktorn är nu klockan frisk igen. Tur att länken var extra lång, så att doktorn kunde plocka bort de trasiga länkbitarna och länken ändå var tillräckligt lång för min maskulina arm på 20 cm. Han var chockad över att den fick SÅPASS mycket stryk, och sade att det verkar som att något riktigt tung (typ en truck) har hamnat på paketet.

Och så här ser den ut nu:

20160331_141805.jpg
20160331_141814.jpg
20160331_141831.jpg
20160331_141901.jpg



RIKTIGT skön klocka måste jag säga. Jag hade även en i princip likadan TAG Heuer tidigare, men Heuern är ändå lite finare, speciellt pga den lite blåaktigt patinerade vridringen (syns inte så bra på bild). Nu ska jag njuta av min Heuer, medan TG:n snart får vandra vidare.

20160331_141752.jpg
20160331_141649.jpg
20160331_141625.jpg



Svinnöjd med denna klocka. Och quartz är inte heltokigt - ibland är det gött att inte behöva bry sig om att dra upp en klocka som man använder en gång varannan vecka. Det är så nice att ha en skön klocka som inte kostar så mycket, så att man inte binder för mycket kapital i den. Jag - liksom många andra här på forumet tror jag - tenderar att flippa dyrare klockor rätt fort, just eftersom man binder upp så mycket kapital. Man har så mycket ha-begär och vill gärna testa på nya klockor men har relativt begränsade pengar, varför dyrare klockor i lådan måste vandra vidare för att frigöra kapital. Men de billigare blir kvar. Och det finns en jäkla massa roliga klockor för under 10k också. Har nu en hel del vintageklockor värda max 7-8k i lådan som nog kommer stanna hos mig forever.

Jag ogillar generellt att flippa klockor. Är oftast väldigt selektiv med inköpen och köper (oftast) bara det jag verkligen vill ha. Föredrar att bygga en liten samling av fina och annorlunda ur som berättar om mitt liv under olika tider. Lite som folk som samlar på sig tatueringar med åren och som kan peka på en tatuering och berätta om perioden i sitt liv som den är kopplad till.

Ser fram emot att sitta på en bänk i gamla dar och berätta för framtida barn och barnbarn historian kring mina olika klockor - och den där Heuern som fick rejält med stryk av osnälla postanställda.

...fast då lever vi kanske alla i en virtuell värld (bokstavligen) där konceptet om fysiska klockor är lika främmande för barnen/barnbarnen som den analoga tillvaron är för dagens ungdomar. Vi får se hur det går.
 

xTZ

Cartier
Härligt med bra doktorer ;) men fattar inte hur dom kan vara så oförsiktiga med allt som skickas....
 

Brydlon

Breitling
Härligt att det ordnade upp sig, njut av din fina klocka.
För många år sen arbetade jag på Posten. De behandlar paketen som fotbollar och säger att de skall tåla ett fall på någon meter!! (kommer inte ihåg den exakta m). Många gånger har jag sett att en truck kör gaffeln rätt in i en bur full av paket, kan ni tänka er vilka skador som orsakas! Med tanke på skadestånden, inte undra på att de höjer transportpriserna.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Härlig klocka. Kul att den blev så bra. Fick du nån ersättning för skadorna av säljaren/franska posten/postnord?
 
Topp