• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En modern Omega som ger mig ha-begär

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag är som de flesta av er redan vet, ingen stor fan av moderna klockor. Vintage to the bone som de säger. Men nu har Omega släppt något som till och med fick mig att gå igång (vintagestuk, dock). Den här gillar jag som fan på ren svenska:

b060575821697fb78bd34e56955908f8.png


Seamaster Bullhead "Rio 2016". Riktigt fin i mina ögon. Vad säger ni andra? Hiss eller diss?
 

fc2

Rolex
Gillar att Omega gör lite roliga klockor, precis som på 70-talet. Tyvärr är den ganska stor och tyvärr sitter inte 1861 (eller variant av) i.
 
Jag är som de flesta av er redan vet, ingen stor fan av moderna klockor. Vintage to the bone som de säger. Men nu har Omega släppt något som till och med fick mig att gå igång (vintagestuk, dock). Den här gillar jag som fan på ren svenska:

b060575821697fb78bd34e56955908f8.png


Seamaster Bullhead "Rio 2016". Riktigt fin i mina ögon. Vad säger ni andra? Hiss eller diss?

Diss! Skitful om du frågar mig, men gillar du den så......
 

Oli

Omega
2-Faktor
Gillar inte den där boetten men urtavlan var helt okej. Kör på om Du gillar den, det är ju det som är huvudsaken :)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Limiterad utgåva av en nyutgåva!
Omega är verkligen ohotade mästare på detta. De får Hublot och IWC att blekna i jämförelse när vi snackar "begränsade" upplagor av modeller till diverse evenemang.

Den sticker ju helt klart ut i deras sortiment och det är ju aldrig tokigt men prissättningen är verkligen uppåt väggarna.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Riktigt frän! Påminner om en monaco. Intressant med kronan och heliumvalve vid 12 och 6
Det lär inte vara en heliumventil kl 6. Heliumventil har man bara på mer extrema dykarklockor för dekompresdionsdyk/saturation dive där man kommer vistas i en nedsänkt dykkammare. En bullheads främsta funktion vid sidan av tidgivning är att fungera som tidtagarur/kronograf vid ex friidrott eller bilsport.
 
Jag är som de flesta av er redan vet, ingen stor fan av moderna klockor. Vintage to the bone som de säger. Men nu har Omega släppt något som till och med fick mig att gå igång (vintagestuk, dock). Den här gillar jag som fan på ren svenska:
Jag med. En kul klocka. Skall prova så snart jag hittar en hos handlare.
b060575821697fb78bd34e56955908f8.png


Seamaster Bullhead "Rio 2016". Riktigt fin i mina ögon. Vad säger ni andra? Hiss eller diss?

Toppfin!
 
Topp