• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En polack bland hermelinerna!

Jens

Greedo
Kartong


Ännu en kartong


Plåtask


Skumgummi


Skymt av en klocka


Tittut!


Gummiband, verktyg o cert!


Skott!


Vad är nu detta Jens?!
Jo, en Xicorr Circle!

Och?
Alltså, inget speciellt med det. En polsk tillverkare som jag haft ögonen på ett bra tag nu. Är barnsligt förtjust i
dessa entusiaster.

Ser den inte lite konstig ut?
Jo, den är konstig på ett sätt som faller mig i smaken.


Återkommer med en review där allt kommer att redas ut inom snar framtid.




J
 

firman

Cartier
Som precis alla Polacker, lever livet utifrån en konservburk! Ser bara när dom kommer till Kroatien på semester, full lastade med konserver :D
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Den var riktigt cool. Får nöstan lite submersible vibbar. Törs man fråga vad en dylik ligger i för prisklass?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Haha! Udda. Och så skönt med en oväntad öppning. Vare sig en Rolex, Omega, Seiko eller... Patek... :D

Jag gillar! Framför allt formerna...

A
 
Kul att se ett för mig nytt märke.
Annorlunda design också. Intressant med datumplacering vid "kl 3:30" och logon på andra sidan som skapar en diagonal.
Är lysmassan grå?
Ser också fram emot en review och gärna en liten story om vad som gjorde att du hittade och föll för modellen.
 

vonhall

Rolex
Kul med en annorlunda klocka! Kanske inget som jag själv hade valt. Men ändå roligt med att se lite klockor som man normalt missar :)
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Har också kikat på dom där. Jag har ju snöat in på polska klockor.
Har redan tre st G Gerlach (finns reviews här på KS).
Spännande att läsa din review kommer det att bli.
 

Jens

Greedo
don segundo lysmassan är svart, men lyser grönt.

Några undrade över priset. Kommer inte riktigt ihåg, men det var kaffepengar. Under €300.

Sitter ett Seagull ty2130 i den.

Mitt första spontana intryck är att det är en förbannat trevlig i välbyggd klocka.

Xicorr kommer med en nyhet i år som jag ska berätta mer om i reviewn. Jävligt cool sak!

Ska låta den här sitta på armen nu ett par veckor så får vi se vad det blir för betyg.




J
 
Topp