• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En rör(l)ig tråd om Kinetic

Nilzén

Cartier
Klockvärlden är delad gällande Kinetic, med en viss slagsida åt att tycka de är kass. Själv har jag tre stycken (SKA749P1, SKA371 och SUN023), och är nöjd med mina. Gedigna, stryktåliga och med ett hemtrevligt rassel som påminner om att klockan har en själ. Nyss skaffat en power supplier, och utesluter inte fler kinetics framöver, sugen på en SKJ004 till exempel. Detta blir alltså en tråd för oss som gillar när man kombinerar det sämsta av två världar och att skaka våra klockor som att det inte fanns en morgondag.
 

Bilagor

  • 20200518_154537.jpg
    20200518_154537.jpg
    380.4 KB · Visningar: 4
  • 20200306_131803.jpg
    20200306_131803.jpg
    441.3 KB · Visningar: 4
  • 20200112_090153.jpg
    20200112_090153.jpg
    407.9 KB · Visningar: 2

seikodiverr

KS Explorers Club
Underbar trådstart!

Ja, tyvärr valde Seiko att stoppa sitt sämsta verk i en av sina bästa klockor någonsin. Vilket innebär att jag är fast med det för evigt. Jag har försökt hålla liv det genom att ha den på armen när jag springer, vilket nästan inte hjälper. Den kommer aldrig över 10 sek=1 månads (?) PR hur mycket jag är kämpar. När den får ligga och ladda hos KM Globen kommer den upp i 20 sek. 30 sek (=fulladdat) har jag bara sett en enda gång, precis efter jag låtit Optura byta hela verket, och det har jag inga planer på att göra om … Men vad ska man göra när det driver den så grym klocka? Jag kommer behålla denna för evigt <3
Drömmen vore ju att byta verk till ett quartz, men folk har sagt att det inte går :(


_DSF9151.jpg
 

Nilzén

Cartier
Teknisk fråga:

Om man lägger undan sin Kinetic ett tag, t e x den somriga dykaren nu på hösten. Är det då smart att lägga den med kronan utdragen för att spara kräm i kapacitatorn (eller vad "batteriet" nu heter)?
 

Bilagor

  • 20200818_073809.jpg
    20200818_073809.jpg
    657.5 KB · Visningar: 3

seikodiverr

KS Explorers Club
Teknisk fråga:

Om man lägger undan sin Kinetic ett tag, t e x den somriga dykaren nu på hösten. Är det då smart att lägga den med kronan utdragen för att spara kräm i kapacitatorn (eller vad "batteriet" nu heter)?
Jag vet bara att den dör om den laddas ur. Allt måste bytas. Så allra bäst är att hålla liv i kapacitatorn genom att motionera den. Jag brukar sätta på mig min kinetic på andra armen när jag springer för att hålla den laddad :)
 
Topp