• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En resa med beslutsångest...

Nrobedal

Omega
Grattis, grym klocka!
Hur tycker du utbudet av klockor var i Malaysia?
Åker själv dit inom en snar framtid och vore kul att passa på att kolla efter en klocka.
Först och främst rolex jag är ute efter.
 

leicaphile

Panerai
Zenith.jpg

Fin! Lite Ikebana känsla där. :)
 

JesperO

Rolex
Grattis till en fantastiskt fin klocka till dig och två perfekta klockor till bättre hälften (min fru har en Oris och är supernöjd fortfarande). Får väl skaffa mig en Zenith jag med då :)
 

Jepjop

Breitling
Grattis, grym klocka!
Hur tycker du utbudet av klockor var i Malaysia?
Åker själv dit inom en snar framtid och vore kul att passa på att kolla efter en klocka.
Först och främst rolex jag är ute efter.

Stort utbud och prisrna är bra. Oris ligger på ca 60% av svenskt listpris, min Zenith ca 65% av listpriset hemma. Rolex har jag inte koll på eftersom det aldrig var intressant. Vill du ha tips på köpcentra och butiker får du höra av dig. Skickar meddelande med min mailadress.

Skickat från min GT-I8730 via Tapatalk
 

Knight

Cartier
Grymt snygg! Får man fråga hur klockpriserna står sig i KL jämfört med här hemma? Var där för ett antal år sedan och vill minnas att allt möjligt var helt galet billigt, även lyxprylar. Jag tittade dock aldrig på klockor under besöket.
 

Sputniq

Panerai
Sputniq
38mm har datumet kl 4/5, 42mmarn har datumet kl 6. Striking 10th är 42mm. Alla 42mm är dock inte striking 10th.

Stort grattis till TS hur som helst. Jag hade gärna sett den live bredvid min 38mmare för att kunna jämföra lite. Hedern du visar ovan är inte helt fel den heller. Jag gillar att de använt den gamla loggan utan "TAG".

Okej, lärde jag mig något nytt :) Var helt säker att den färgsammansättningen bara fanns på 38mm samt Striking 10th. Bra att jag hade fel för den kombinationen är råcool!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Zenith
Haha, jag vet. Lite löjligt i och med att ursprungsmodellen är 38mm.

Tittar man igenom locket på baksidan så ser man även att urverket är gjort för 38mm och skapar ett glapp mellan rotorn och locket på de större modellerna.
 

Sputniq

Panerai
Vet du om Striking 10th går att få tag på ny? Har för mig jag frågade Nymans för ca 2 år sedan och då sade de nej ..

Jävla stil att köpa denna klocka, jag ville verkligen ha den för 2 år sedan och nu väcktes begäret igen :D

Nu ska jag försöka att inte försäga mig igen, men när vi flög hem via Geneves flygplats så tyckte jag mig se Striking 10th i en monter. Kan ju ha varit så att jag blandat ihop med den nya modellen där, men borde inte gjort det då jag gav den rätt mycket ögontid ;)
 
Topp