• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En resa till AP, avrundning och BCF Auktion!

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En dryg vecka har passerat sedan avfärd mot komplikationernas, innovationens och Audemars Piguets hemmaborg i Le Brassus, Valle de Joux - Schweiz.
Att sammanfatta en sådan resa i text är svårt, den eufori som löper genom kroppen när man ser hur saker skapas ur det råa materialet, den enorma stolthet som finns i varje person som är en kugg i den långa, komplicerade och tidskrävande process som slutligen resulterar i något vi kan sätta på armen.
Den där känslan när man ser något bekant titta ut under manschetten, ett medvetet val, en vilja att identifiera sig i det som tagit många personers passion och dedikation att skapa.

Att bygga varumärke som än idag dryga 150 år senare står solid och starkare än någonsin trots hårda tider i en föränderlig bransch som påverkats av världskrig, trender och tekniska kriser är beundransvärt.
Dess kollegor i branschen vill alla trycka på just sin resa, som i olika former tagit dem dit de är idag om det är så att de överlevt tills dags datum.
Att just AP har lyckats att vara självständiga och i ättlingarna till dess grundare än idag kontrollerat är för mig ett kvitto på att de vågat göra sin sak och göra den väl.

Jag hoppas de flesta här läst resetråden som innehöll en rad bilder och text om inte så hittar ni den här:
https://klocksnack.se/threads/resetråd-besök-hos-audemars-piguet-med-nymans-ur-1851.61411/

Samtidigt vill jag passa på att rikta ett stort tack till @Nymans Ur 1851 genom Olof & Thomas gjorde det möjligt för mig att följa med, AP som på ett öppenhjärtat sätt tog emot i hemmet och visade upp allt som gjort AP till det de är idag & inte minst de medresenärer som gjorde denna resa till ett varmt minne. Tror ärligen inte att jag skrattat så mycket på så kort tid någonsin.


Vill passa på att bjuda på en video som för mig sammanfattar AP väldigt väl, ett tydligt arv och en vilja och kunskap att skapa perfektion.
Höj ljudet och lyssna!

För att runda av denna resa så vill jag passa på ge några som behöver alla tillskott i kassan de kan få och samtidigt ge någon en rad sköna lässtunder om något som fascinerar mig.

Vi kör alltså en BCF Auktion i tråden till högstbjudande tills imorgon söndag kl 21.00.
Varan är en helt ny bok om Royal Oak utgiven av AP.
Sen nu till att den blir riktigt dyr.
the-royal-oak-book-4.620.316.s.jpg






Avslutar på klassiskt Snowroller tema, "Det har blivit dyrt här i Schweiz" och med nyheten att det är en ny AP på väg =)
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Skadar inte å bumpa :)

To mark the 40th anniversary of the Royal Oak in due style, Audemars Piguet is proud to announce the publication of a 300-page book on the history of this legendary model. A richly illustrated book, it features the 137 year long history of Audemars Piguet and details the life of the iconic model from a historical point as well as through the eyes of various watch aficionados who have come to adore it since its birth in 1972. The publishing of the Royal Oak book coincides with the launch of the 40th anniversary exhibition world tour debuting in New York on March 21st where it will also be available to purchase. Furthermore, 40 lucky New York exhibition visitors will have the chance to win a copy of the book
 
Senast ändrad:
Topp