• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En riktig klocka, första gången

sebstr

Breitling
Hej,

Hittade nyss en Rolex Submariner "Sultan" på Chrono24

http://www.chrono24.se/rolex/submar...EK&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Den fångade min blick omedelbart, trots diamanter. Gillade verkligen den silvriga urtavlan vilket gör den väldigt iögonfallande..

Nu är det såhär att jag är inne på att köpa min första "riktiga" klocka och har liksom många andra fallit in på Rolex.

För övrigt står det mellan:
Rolex Explorer II (svart/stål, 90-tal, tidigt 2000-tal)
Rolex Submariner (svart/stål 90-tal, tidigt 2000-tal)

Vilken är vettigast investering? Är det värt att lägga pengar på det översta alternativet (sultan, då menar jag så klart rent objektivt och inte utifrån personliga åsikter kring utseendet)? Vågar man handla en klocka via Chrono24? Vad bör man tänka på?

Många frågeställningar som uppstått längs vägens gång.. :) Har varit här inne ganska många timmar nu och läst runt, men inte förrän idag jag registrerade mig - så första posten, woho!

Trevlig kväll och tacksam för all hjälp möjlig!
 
Topp