• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En Rolex Yacht-Master jag kan tänka mig

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Såg den här på Hodinkees Instagram. Kan t.ex. Per berätta mer om den?
http://instagram.com/p/aFukUWqytl/

uegDNMd.jpg

OMG.

Prislapp orkar man inte ens tänka på......

Ref 6239/6242

Läste att Eric Clapton ägde en av dem två existerande :)
Tavlan tillverkad 1967 och resten av klockan 1969

Jag måste flika in å fråga.

Vad är det för speciell komplikation på denna klockan? Menar "flaggan"... Kan inte på bilden förstå vad den gör mer än att visa tiden och fungera som kronograf. Har den nedräkning som YM2?

Jag måste flika in å fråga.

Vad är det för speciell komplikation på denna klockan? Menar "flaggan"... Kan inte på bilden förstå vad den gör mer än att visa tiden och fungera som kronograf. Har den nedräkning som YM2?

inte mer än att det blir tydligt när det har gått 15-16-17-18-19min, se det som en nedräkning om du vill, det används för seglingsstarter... ...fast jag kan inte påminna mig att det har varit 20min-sekvenser nånsin i ISAF/IYRU-regelboken, kanske på Fastnet race el nåt..., jfr Memosailers/Aquastars/Heuer Regattas som kör 15min

Hur fungerar "flaggorna" antar att de har med starten i match race att göra?

Tillbaka
Topp