• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En skåning i storstaden

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Tänkte göra en liten tråd om vad jag gjort i veckan och lite kort om hur jag hamnade där. Mest är det en ursäkt för att posta en massa dåliga handledsbilder.

Lite kort om mig, köpte min första "riktiga" klocka här på forumet, vintern 2014 tror jag det var, hade en tråd här som följde hela förloppet. Det blev till slut en Sub-C no date som jag fullkomligt älskade.

Upplevde den där ångesten över att jag helt plötsligt hade lagt en löjlig summa pengar på en klocka men när det lagt sig så var klockan underbar. Det gick lite drygt 6-7 månader till efter sommaren som jag började snegla efter en andra klocka som jag kunde varva subben med. Hade även en tråd om det här och fick många schyssta tips.

Till slut så hade jag svårt att bestämma mig eftersom jag trivdes så jäkla bra med Rolexen så jag gjorde det enda rätta (förvirrade), sålde sub-c. Letade enormt mycket, blev till slut en PAM320, helt ny från Nymans i höstas som jag fortfarande har.

Nu börjar jag närma mig nutid...

Har sakta jobbat upp klockkontot men har en inplanerad resa till L.A o Las Vegas om 3 veckor så jag hade inte seriöst tänkt att köpa något innan dess.

I måndags åkte jag till Stockholm och jobbade och tänkte åtminstone gå och titta lite i klockbutikerna när jag hade ledig tid. Tänkte se om Nymans hade någon snygg rem till Paneraien bla.

Hade jobbat klart på tisdagen och satt i hotellbaren på eftermiddagen med en old fashioned. Skickade meddelande till min fru och lite skämtsamt nämnde att jag skulle gå och köpa en klocka. Hon svarade snabbt med "lycka till, jag gillar Grey side of the moon ( jag har utbildat henne) köp den", från att inte ha tänkt alls att köpa något väcktes djävulen i mig, pengarna finns, frun brydde sig inte och jag drack sprit, en gudomlig kombination!

Jag gav mig ut på stan, här är bilderna... Ber om ursäkt för att de kunde varit bättre.

Foto 2016-01-26 14 41 59.jpg
Foto 2016-01-26 14 53 21.jpg
Foto 2016-01-26 15 11 52.jpg
Foto 2016-01-26 15 14 00.jpg
Foto 2016-01-26 15 21 43.jpg
Foto 2016-01-26 15 49 29.jpg
Foto 2016-01-26 15 50 19.jpg
Foto 2016-01-26 15 57 56.jpg
Foto 2016-01-26 16 00 07.jpg
Foto 2016-01-26 16 05 37.jpg
Foto 2016-01-26 16 48 04.jpg
Foto 2016-01-26 16 56 57.jpg
Foto 2016-01-26 17 02 11.jpg
Foto 2016-01-26 17 27 07.jpg
Foto 2016-01-26 17 29 10.jpg
Foto 2016-01-26 17 39 15.jpg


Som ni ser jagade jag vitt och brett, ingen tanke på storlek eller egentligen pris, Pateken är den som är alldeles för dyr för tillfället, alla andra är med i leken. Jag tog verkligen chansen att prova alla de jag har varit nyfikna på. Enda tanken jag hade i bakhuvudet var att jag ville att den skulle vara lite motsats till Paneraien.

Hade jag haft pengarna hade det blivit Patek men som det ser ut nu står det mest mellan: Jaegern (42mm), Explorer 2, Milgauss, Grey side of the moon och även Dark side of the moon som jag glömde ta bild på.

En stund i eftermiddags var jag helt säker på Explorer 2:an för att sedan få ett bra erbjudande på Dark side of the moon som ställde till det. Fick blackout sen och bara gick till hotellet, checkade ut och åkte till flygplatsen.

Nu till slutklämmen som suger, ni kanske redan har gissat det.... Jag köpte ingenting. Jag behöver fundera och kolla runt ännu mer, det är ju nästan hela nöjet. Blir nog köp inom det närmsta dock... Jag är medveten om Rolex höjningen och det pressar mig enormt mycket för tillfället!

Sitter nu o gör denna tråd, kollar bilderna och tänker.... Varför köpte jag inget :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Härlig tråd med trevliga bilder! Jag är också sugen på Jaegern efter @yonsson bildbombmattor på forumet. Den är sinnessjukt läcker!

Speedyn är fin men där är jag mer sugen på en "original" då jag tycker den är klassisk och vacker.

Det är en härlig sits du sitter i. Men är det patek som du är sugen på kanske du ska vänta på den.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
JLC:en är verkligen hur läcker som helst men Dark Side of the Moon är mumma den med. Ett angenämt bekymmer hur som helst. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Kul runda! För mig hade valet varit enkelt, Deep Sea Chrono alla dagar i veckan. Dykare och kronograf i samma klocka, gör sig bra på alla band och med en magisk tavla som inte kommer till sin rätt i butiksbelysning. Bara för att stressa dig lite extra så kan jag meddel att det enda logiska vore att JLC kommer matcha Rolex prisökning. Enda nackdelen är väl egentligen att det inte finns länk till den.

Flyger under radarn gör den också, finns inte en normal människa som kan gissa att den kostar närmare 100.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
image.jpeg

Kul runda! För mig hade valet varit enkelt, Deep Sea Chrono alla dagar i veckan. Dykare och kronograf i samma klocka, gör sig bra på alla band och med en magisk tavla som inte kommer till sin rätt i butiksbelysning. Bara för att stressa dig lite extra så kan jag meddel att det enda logiska vore att JLC kommer matcha Rolex prisökning. Enda nackdelen är väl egentligen att det inte finns länk till den.

Jag kan absolut inte argumentera bort några av dina argument :) Den är mycket, mycket trevlig. Satt väldigt bra på handleden också. 42mm var dessutom klart bättre än 44mm som jag tror den svarta är.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
image.jpeg

Kul runda! För mig hade valet varit enkelt, Deep Sea Chrono alla dagar i veckan. Dykare och kronograf i samma klocka, gör sig bra på alla band och med en magisk tavla som inte kommer till sin rätt i butiksbelysning. Bara för att stressa dig lite extra så kan jag meddel att det enda logiska vore att JLC kommer matcha Rolex prisökning. Enda nackdelen är väl egentligen att det inte finns länk till den.

Flyger under radarn gör den också, finns inte en normal människa som kan gissa att den kostar närmare 100.
Den är fantastisk!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan absolut inte argumentera bort några av dina argument :) Den är mycket, mycket trevlig. Satt väldigt bra på handleden också. 42mm var dessutom klart bättre än 44mm som jag tror den svarta är.
Kan tänka mig att Cermet är rätt stor. Jag var lite rädd för att denna skulle vara för stor men tycker den sitter helt perfekt, polerade smala bandhorn och något kupat glas gör att den känns mindre än måtten. Formen passar min handled perfekt också vilket såklart är personligt. En av YTTERST få klockor jag tycker funkar kanon på nato. Den känns inte tjock och klumpig på nato och det känns fortfarande som om klockan kramar handleden.

image.jpeg

image.jpeg

Tavlan kan tyckas tråkig vid en snabb titt i dåligt ljus men skiftningarna när ljuset träffar är sjukt mysiga. Tavlan går från mörksvart till strukturerad grå eller till nästan glittrande beroende på hur ljuset träffar. De bästa klockorna är för mig de som har mer och mer att erbjuda ju längre man äger dem. Enda nackdelen är att den konkurrerar ut allt annat jag köper. :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Kan tänka mig att Cermet är rätt stor. Jag var lite rädd för att denna skulle vara för stor men tycker den sitter helt perfekt, polerade smala bandhorn och något kupat glas gör att den känns mindre än måtten. Formen passar min handled perfekt också vilket såklart är personligt. En av YTTERST få klockor jag tycker funkar kanon på nato. Den känns inte tjock och klumpig på nato och det känns fortfarande som om klockan kramar handleden.

image.jpeg

image.jpeg

Tavlan kan tyckas tråkig vid en snabb titt i dåligt ljus men skiftningarna när ljuset träffar är sjukt mysiga. Tavlan går från mörksvart till strukturerad grå eller till nästan glittrande beroende på hur ljuset träffar. De bästa klockorna är för mig de som har mer och mer att erbjuda ju längre man äger dem. Enda nackdelen är att den konkurrerar ut allt annat jag köper. :)
Du kan nog gott slänga in ett par bilder till i tråden:cigar:
 
Topp