• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En skall BORT - tråden för er med beslutsångest.

klockodile

Dundee
2-Faktor
Ni som behöver hjälp med att välja vilken som måste lämna. Posta här. Förhoppningsvis kan KS samlade hjärntrust vara behjälplig med goda råd och en push i rätt riktning. :)

Jag har problemet att jag börjat uppskatta #quartzare mer och mer. Samtidigt som jag leker med tanken på att endast ha ett koppel lättskötta och pålitliga klockor i min lilla samling kan jag inte bestämma mig för om det är ett fullständigt hjärnsläpp att släppa Navitimern med pandatavla. I så fall vilken quartz skall bort? Eller kan det otänkbara vara en väg ut - att sälja av Navitimern?

20190504_174028.jpg
20190504_173854.jpg
Vad säger KS?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ni som behöver hjälp med att välja vilken som måste lämna. Posta här. Förhoppningsvis kan KS samlade hjärntrust vara behjälplig med goda råd och en push i rätt riktning. :)

Jag har problemet att jag börjat uppskatta #quartzare mer och mer. Samtidigt som jag leker med tanken på att endast ha ett koppel lättskötta och pålitliga klockor i min lilla samling kan jag inte bestämma mig för om det är ett fullständigt hjärnsläpp att släppa Navitimern med pandatavla. I så fall vilken quartz skall bort? Eller kan det otänkbara vara en väg ut - att sälja av Navitimern?

20190504_174028.jpg
20190504_173854.jpg
Vad säger KS?
Gillar iofs inte den GS-modellen men skulle gjort mig av med kvatsbreitlingen
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någon speciell orsak till B1:an?
För mig har den mer karaktär än X33:an medan X33 är en stört bekväm klocka.
Jag tycker breitlingen är alldeles för rund, och tycker inte om matchningen med skalorna på tavlan mot de digitala displayerna. X33an tycker jag är svintuff och har bra mycket mer karaktär än breitlingen enligt mig. Sedan gillar jag verkligen titan också.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Själv föredrar jag den senaste x-33:an så jag skulle gör mig av med den.

Jag har ett liknande "problem", men en av klockorna är på service så jag måste vänta tills den är åter och jag känt efter.
 
Topp