• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En snygg Invicta!?

_Danne_

Basic
Må vara tungt influerad av Tudor men Invicta 31290 känns som ett givet köp för ca 100 USD. Eller?

Bilagor

• FB_IMG_1583398293462.jpg
    FB_IMG_1583398293462.jpg
    48.6 KB · Visningar: 19
När jag hör Invicta / Steinhart

ED2C529E-46D8-46A2-829B-CEA29CA74928.jpeg

Steinhart gör faktiskt egna modeller. Också. Och har schweiziska urverk. Och en helt annan prisklass och finish. Även om jag köper att man tycker att Steinhart gjort rena kopior av vissa modeller och skall kritiseras för det, så behöver man väl inte dra dem över samma kam som Invicta? Mvh Kränkt

Exakt, speciellt denna klocka som har urverk från just Seiko.
Bättre va kanske fel ord men invicta är kända för att sno design från andra märken och jag ogillar det starkt.

hade för samma peng 100gr hellre köpt en seiko eller encitizen med likadant urverk.
Okej! Så om jag förstår detta rätt, just denna klocka har urverk från just Seiko men man vill undvika att köpa en Invicta för att de kända för att sno design från andra märken? Jag frågar för att jag själv är okunnig i frågan :p

Kvaliteten är högre överlag hos Seiko. Urverken är ju Seiko i båda dessa så där är det ju even. Men en klocka består ju av mer än verket. Sen har jag personligen svårt för Invicta för de köpte upp den fantastiska klocktillverkaren Glycine och förstörde många modeller.
Men jag gillar vintage Invicta. Många fina modeller.

Jaja, självfallet gör andra märken det också men inte på samma nivå som invicta.
Invicta snor design från andra märken, ja. De har dock egen design också (vissa klockor är 50+ mm, usch). Men att i detta fall rekommendera en Seiko istället för en Invicta är för mig en gåta, speciellt när det sitter Seiko urverk i klockan.

Säkert en relativt bra klocka för slanten men hade inte inte burit den själv. Har haft en Pro Diver 8926OB och den fick i princip noll handledstid, tyckte helt enkelt inte om den.

Invicta snor design från andra märken, ja. De har dock egen design också (vissa klockor är 50+ mm, usch). Men att i detta fall rekommendera en Seiko istället för en Invicta är för mig en gåta, speciellt när det sitter Seiko urverk i klockan.
Hur tänker du nu? Kan man inte rekommendera en Seiko istället om man anser att klockan som helhet är ett bättre köp?

Trodde du va en riktigt seiko fantast? Både nickname och PP på seiko!

Kvaliteten är högre överlag hos Seiko. Urverken är ju Seiko i båda dessa så där är det ju even. Men en klocka består ju av mer än verket. Sen har jag personligen svårt för Invicta för de köpte upp den fantastiska klocktillverkaren Glycine och förstörde många modeller.
Men jag gillar vintage Invicta. Många fina modeller.

För 100usd kan det nog vara svårt även för seiko att klå den, seiko är (anser jag) inte riktigt fullt så bra eller enda alternativet längre för billiga ur som det var för ~5år sedan. Idag har många mikrotillverkare både bättre spec. som finish för lägre peng.

Tillbaka
Topp