Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Joho då... Många vintage Invicta är grymma.Det finns inga snygga Invicta. Lägg pengarna på en Seiko ist.
Må vara tungt influerad av Tudor men Invicta 31290 känns som ett givet köp för ca 100 USD. Eller?
lolNär jag hör Invicta / Steinhart
![]()
Lite detta jag syfte på i ren enkelt text. Men en bild säger mer än tusen ord.När jag hör Invicta / Steinhart
![]()
Jag har håller med om att den var snygg! Är den med automatiskt verk så är den ju helt klart prisvärd! Jag har en moddad Invicta som jag är nöjd med![]()
För den okunnige, kan du inte ge konkreta anledningar till att undvika en Invicta förutom att "det finns inga snygga"?Det finns inga snygga Invicta. Lägg pengarna på en Seiko ist.
Varför?Kör på seiko ist
När jag hör Invicta / Steinhart
![]()
Det är klart att Seiko är roligare... Det håller jag med om.Kör på seiko ist
Tycker seiko är snyggare och mer ett safecard för en bra ”bättre” klocka.Varför?![]()
Tycker seiko är snyggare och mer ett safecard för en bra ”bättre” klocka.
Invicta är så trubbiga tycker jag, iallafall mer än seiko.
Exakt, speciellt denna klocka som har urverk från just Seiko.Okej, varför är det en "bättre" klocka?![]()
Bättre va kanske fel ord men invicta är kända för att sno design från andra märken och jag ogillar det starkt.Okej, varför är det en "bättre" klocka?![]()
Exakt, speciellt denna klocka som har urverk från just Seiko.
Okej! Så om jag förstår detta rätt, just denna klocka har urverk från just Seiko men man vill undvika att köpa en Invicta för att de kända för att sno design från andra märken? Jag frågar för att jag själv är okunnig i fråganBättre va kanske fel ord men invicta är kända för att sno design från andra märken och jag ogillar det starkt.
hade för samma peng 100gr hellre köpt en seiko eller encitizen med likadant urverk.
Okej, så du menar att Seiko och Citizen inte snor design från andra märken?Bättre va kanske fel ord men invicta är kända för att sno design från andra märken och jag ogillar det starkt.
hade för samma peng 100gr hellre köpt en seiko eller encitizen med likadant urverk.
Okej, så du menar att Seiko och Citizen inte snor design från andra märken?
![]()
![]()
Invicta snor design från andra märken, ja. De har dock egen design också (vissa klockor är 50+ mm, usch). Men att i detta fall rekommendera en Seiko istället för en Invicta är för mig en gåta, speciellt när det sitter Seiko urverk i klockan.Jaja, självfallet gör andra märken det också men inte på samma nivå som invicta.
Hur tänker du nu? Kan man inte rekommendera en Seiko istället om man anser att klockan som helhet är ett bättre köp?Invicta snor design från andra märken, ja. De har dock egen design också (vissa klockor är 50+ mm, usch). Men att i detta fall rekommendera en Seiko istället för en Invicta är för mig en gåta, speciellt när det sitter Seiko urverk i klockan.
Invicta snor design från andra märken, ja. De har dock egen design också (vissa klockor är 50+ mm, usch). Men att i detta fall rekommendera en Seiko istället för en Invicta är för mig en gåta, speciellt när det sitter Seiko urverk i klockan.
Kvaliteten är högre överlag hos Seiko. Urverken är ju Seiko i båda dessa så där är det ju even. Men en klocka består ju av mer än verket. Sen har jag personligen svårt för Invicta för de köpte upp den fantastiska klocktillverkaren Glycine och förstörde många modeller.
Men jag gillar vintage Invicta. Många fina modeller.
Räckte det inte med bilden @KenKun postade?För den okunnige, kan du inte ge konkreta anledningar till att undvika en Invicta förutom att "det finns inga snygga"?Finns det något annat som man kan veta?
När jag hör Invicta / Steinhart
![]()