• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En Sub 16613 för 35 k full set

B

bonuspater

Guest
Aha. Det ökade bara misstankarna ytterligare. Hur kan man lyckas behålla boxen men inte cert?
 
B

bonuspater

Guest
Nä alltså jag ska inte köpa den eller någon annan just nu. Men surfade bara in på C24 och tog mer eller mindre billigaste inom EU och det föll på den där. Men inom 1-2 år ska jag minsann plocka en!
 
B

bonuspater

Guest
35,200kr, frakt ca 700kr, service hos Rob E minimum ca 5500kr

Du hamnar på ca 41400kr.

Varför behöver så många dyra klockor servas? Den där är 20 år gammal. En Rolex ska väl ticka på i bra skick efter normalt användande efter 20 år?

EDIT: Står också "i mycket gott skick".
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
35,200kr, frakt ca 700kr, service hos Rob E minimum ca 5500kr

Du hamnar på ca 41400kr.
Varför service? Denna har som andra handlare 12 mån garanti. De jag känner som köpt klockor med servicebehov har alla blivit avhjälpta av handlaren. I vissa fall smidigt och i andra fall mindre smidigt. I slutändan så har verket varit i bra skick.

Varför behöver så många dyra klockor servas? Den där är 20 år gammal. En Rolex ska väl ticka på i bra skick efter normalt användande efter 20 år?

EDIT: Står också "i mycket gott skick".
En automatisk klocka bör servas vart 5-7 år.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fy fan vad du är dryg! Eller är det en dålig ordvits av en göteborgare?

Snälla, skärp dig.

Det var ju inte jag som började med att droppa ordet fullset. Utgår således från att Trådskaparen har någorlunda koll, och påpekar bara att han sett fel.

Istället för att kalla mig dryg, så hade du kunnat utveckla vad inte-fullset betyder, om du nu tyckte det var viktigt.
 
B

bonuspater

Guest
Varför service? Denna har som andra handlare 12 mån garanti. De jag känner som köpt klockor med servicebehov har alla blivit avhjälpta av handlaren. I vissa fall smidigt och i andra fall mindre smidigt. I slutändan så har verket varit i bra skick.


En automatisk klocka bör servas vart 5-7 år.

Och till ett pris om 5 tusen kronor?
 
B

bonuspater

Guest
Snälla, skärp dig.

Det var ju inte jag som började med att droppa ordet fullset. Utgår således från att Trådskaparen har någorlunda koll, och påpekar bara att han sett fel.

Istället för att kalla mig dryg, så hade du kunnat utveckla vad inte-fullset betyder, om du nu tyckte det var viktigt.

Jag missade att det saknades papper.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Varför service? Denna har som andra handlare 12 mån garanti. De jag känner som köpt klockor med servicebehov har alla blivit avhjälpta av handlaren. I vissa fall smidigt och i andra fall mindre smidigt.

Så kan det givetvis vara, jag talar bara av egen erfarenhet och tycker att det kan vara bra med att kalkylera ett snart ankommande servicebehov.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Så kan det givetvis vara, jag talar bara av egen erfarenhet och tycker att det kan vara bra med att kalkylera ett snart ankommande servicebehov.
Sure. Utgår bara ifrån att du alltid lägger på dina 5500kr på begade rollar mao? :)

Fick för mig att du försökte antyda att priset inte riktigt stämde om man jämför med lokalt iom frakt och annat las till.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Sure. Utgår bara ifrån att du alltid lägger på dina 5500kr på begade rollar mao? :)

Fick för mig att du försökte antyda att priset inte riktigt stämde om man jämför med lokalt iom frakt och annat las till.

Tycker det är ett rätt bra pris, nu ser luggarna lite ojämna ut men det kan vara bilden.

De klockor jag köpt begagnade med okänd servicehistorik har jag alltid kalkylerat med att behöva serva inom snar framtid. I vissa fall har det behövts, i andra inte.
Ville bara väcka tanken så det inte blir en trist överraskning för ev köpare.
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
Nymans tar 4600kr utan reservdelar, Rob tar 5500kr har jag för mig, dock inte helt säker men tror att ROB-1832 kan uttala sig, eller Boris Balkan som jag har för mig lämnat in sin sub nyligen.

Nästan mitt i prick compiss, 5300:- kan dock tillkomma kostnad om bryggor, balans är skadade. Detta är dock inte jätte vanligt. Tickar klockan på utan skrammel från rotorn brukar det landa på 5300:-
 

Brogren

Cartier
Ligger en på Kaplans och skräpar i "Parti". Fullset för 39k lägsta pris.
Så om den inte går upp för mycket ligger fullsetet på 39 i detta fall.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2669/vara/1014509
0
 

David

Bödeln
Varför behöver så många dyra klockor servas? Den där är 20 år gammal. En Rolex ska väl ticka på i bra skick efter normalt användande efter 20 år?

Fatta lack jag blev när jag köpte en helt ny Ferrari och bilen bara ett år senare flaggade att den behövde service! Sen hade de mage att ta betalt för servicen. Sjukt ovärt med tanke på vad jag betalat för bilen. Nästa gång köper jag en Dacia. En sådan är ju uppenbarligen precis lika bra.
 
Topp