• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tävling då jag har fått lite likes.

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Rättare sagt 1000 stycken.

Tanke

Då jag läser kommunikation i ett program som tar avstamp i klassisk Retorik via MKV,Statsvetenskap, marknadsföring och massa grejer så har jag en förkärlek till kreativa prestationer och presentationer. Då främst genom text.

Således kommer tävlingen att vara kopplad till detta då det är roligare för mig att bedöma än att lotta ut grejorna.

Tävlingsuppgift

Skriv en pitch/ kortfattad och "säljande" presentantion om Klocksnack.se
- Varför är forumet så bra och vad har det att erbjuda sina användare och potentiella användare?

Valfri längd.

Vinst

Vinsten består av detta: läder, nato och tropicgummi. Det sistnämnda från Singular Straps (singularstraps.se) Samtliga är 20mm.

Utöver detta så skänker jag 100kr till Barncancerfonden som forumet har en egen insamling till här: https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/









Vad skulle jag göra igen?

Skriv en liten rolig pitch om forumet så har du chansen att vinna lite stronkar, ha kul.

Tävlingen avslutas på Fredag 130802 KL 16.00

Lycka till och tack för ett grymt forum

Albin
 

frere

Audemars
2-Faktor
Innan jag hittade klocksnack hade jag ibland pengar på kontot i slutet av månaden. Pengar som bara sparades och därför inte bidrog till BNP. Nu ägnar jag mig istället åt att, med finansministerns termer, aktivt konsumera Sverige ur krisen.

Om jag hade en stund över vid datorn ägnade jag den oftast åt att slött betrakta bilder av mat och bebisar i nya kläder på facebook. Nu tittar jag istället på bilder av män jag aldrig träffat, som visar upp nya klockor och ölglas i motljus. Detta finner jag mycket lärorikt och stimulerande.

Jag fick aldrig brev, annat än fönsterkuvert, och det var alltid svårt att hitta ett frimärke när man behövde det. Nu får jag allt från små armband av träkulor till leveransaviseringar. Att gå till brevlådan har aldrig varit roligare.

Dessutom sköter jag numera mina naturliga behov länge, grundligt och i sittande ställning. Detta är gynnsamt för såväl vattenkastning som matsmältning och forumet bidrar således till god kroppslig hälsa.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
nmy9nbi.jpg[Img]
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Kanske lite OT, men det är åtminstone en bra berättelse:

Internet var öde och tomt, djupet täcktes av mörker och en gudsvind svepte fram över vattnet. Gud sade: "Klocksnack, bli till!" Och Klocksnack blev till. Gud såg att Klocksnack var gott, och han skilde Klocksnack från TTT. Det var den första dagen.

I forumet skall ett underforum bli till, och det skall skilja de gamla rävarna från bilder på cabrioleter.” Och det blev så. Gud gjorde vintagedelen och skilde K&S under vintagedelen från diskussionsdelen ovanför vintagedelen. Gud kallade vintagedelen himmel, ty endast i det underforumet kunde hans skrot uppskattas. Det var den andra dagen.

Gud sade: ”Forummedlemmarna skall enas kring sin hobby” Och det blev så. Gud sade: ”Diskussionerna skall ge grönska: jag kräver att få se fler bilder på kvalitetsur såsom Patek och Junghans. Jag svär på Gud själv att jag ska skapa en evig bildtråd!” Och det blev så. Tråden frambringade grönska: alla olika arter av armbandsur kunde frodas och trivas i bildtråden. Förutom Breitling. Och Gud såg att det var gott. Det var den tredje dagen.

Gud sade: ”Forumet skall vimla av levande varelser, och medlemmarna skall flyga över Internet, under häftiga användarnamn.” Gud skapade de stora moderatorerna och alla andra olika arter av understående varelser som forumet myllrar och vimlar av. Och Gud såg att det var gott. Gud välsignade dem och sade: ”Var fruktsamma och låt forumet vara lättmodererat. Och det blev så. Det var den femte dagen, och Ricvin hade till moderatorernas stora förtret skapat en fredagstråd.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nr1: Klocksnack - För dig som ber om skilsmässa.

Nr2: För dig som vill skiljas men inte vågar säga det, låt klocksnack bli din väg ut.


Nästan en sann historia ;)
 

Marckus

Panerai
Flickan din undrar försiktigt
Vad är det med klocksnack som är så viktigt
Hon tittar på dig med avsky och hat
När du berättar om din nya livskamrat
En frizon på nätet bland andra gubbar
Pannor, seikos och vintagesubbar
Håriga handleder, klockor och drycker
Något gör att köptarmen rycker
Du inspireras av klockor, att peka och fota
Inget kan denna sjukdom bota
Ett maniskt intresse för roliga grejer
Är väl bättre än att jaga andra tjejer
Riktiga hedersmän, sällan posörer
På klocksnack huserar urkonnässörer
En outtömlig kunskapskälla
Klocksnackare är alltid snälla
Sömnlösa nätter och soliga dagar
Klocksnack är där, när du än behagar
Guldiga rollar och vulgära brattar
Vad är det damen inte fattar
Du älskar ju frugan, men det är inte lätt
Utan KS är ditt liv ej komplett...
 
Topp