• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd för de störda typer som ser referensnummer överallt i vardagen.

Snårtas

Rolex
Jag KAN inte vara ensam. Jag ser dem överallt. En registreringsplåt som slutar på 177 = Panerai Luminor Marina i titan. Eller mätarställning i bilen. Som idag visade på Rolex Sub.
Fyll på med fler exempel. Eller tipsa om lämplig psykolog för min åkomma...
A3684B19-EE65-4782-99FA-F6AAEEEEEAF8.jpeg
 

burner

Panerai
2-Faktor
Har postat den här bilden förut men va tvungen att göra det igen. Väntade in mätarställningen i flera månader från att ha köpt klockan. Va tvungen att ta en bild även om det inte fanns möjlighet att stanna bilen. Därav den lite dåliga bildkvalitén :p
5AED4045-632F-4025-8B30-B5ACE5F64AB1.jpeg
 

Snårtas

Rolex
Har postat den här bilden förut men va tvungen att göra det igen. Väntade in mätarställningen i flera månader från att ha köpt klockan. Va tvungen att ta en bild även om det inte fanns möjlighet att stanna bilen. Därav den lite dåliga bildkvalitén :p
Underbart! Jag visste att jag inte var ensam i min galenskap.
 

Robbanc76

Cartier
Screenshot_20200523-044958_QuickPic.jpg

Inga referensnummer men klockassosierat åtminstone.

Kommande upptäckt är lite rolig..
Screenshot_20200523-045028_QuickPic.jpg

Screenshot_20200523-044250_QuickPic.jpg

Särskilt med tanke på att nån av mina grannar använder den till klädtvättning =)
 
Topp