• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Cool bild och bildtext från CWCs instagram.
52AF3A04-A00A-4FA2-B584-1E73B273F128.jpeg

Skulle man gissa vilken av dem som är 37 år? :D
Mitten ;)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
@vonbahr @finnirgens @Davvan @micke_s @Scaramanga @Magnus (Sthlm) @Andreas K @Seikosthlm @Larsmustasch @Hans B 1955 och alla andra hjältar i CWC-tråden. Nu får ni hjälpa mig att sprida ordet om Field Watchen till nära och kära! Av 20st klockor så är hälften bokade men jag måste ha alla bokade och betalda innan jag tar hem dem. Priset är 3000kr vilket är billigare än en ny icke-limiterad version. T.o.m. vår älskade forumägare @Leben har signat upp sig! :heart:
Fan att jag missade den här. Vill någon sälja sin så är jag intresserad.
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Är lite sugen på en CWC dykare men vet inte riktigt om jag gillar det här med fasta bandstift. Hur pass hållbara är bandstiften? Tänker även att tygband och dykare inte känns helt rätt, någon som lyckats få på någon typ av gummiband?
 

Sigurd

Cartier
Är lite sugen på en CWC dykare men vet inte riktigt om jag gillar det här med fasta bandstift. Hur pass hållbara är bandstiften? Tänker även att tygband och dykare inte känns helt rätt, någon som lyckats få på någon typ av gummiband?

Det går att köra one-piece och/eller vanligt nato i gummi från t.ex Zuludiver/Bonetto. Det är dock rätt tight mellan bandstiften och boetten på dessa så tjocka band funkar inte så bra.
 

Shadyboy

Cartier
Tackar!
Jag citerar säljaren här då jag köpte det begagnat.
"Ett custom made perforerat silikonband gjort av Yellowdog watch straps...single pass, borstad hardware"
Ja men exakt! Beställde det av Alex och han kan ju i princip göra precis vad man vill. Gillar att det inte var så bulkigt och grymt mjukt och andas bra tack vare perforeringen osv. Men hann ju bara testa det några få gånger sen såldes klockan (en CWC RN 1980 Divers reissue... saknar den rejält). Men här är hans instagram för inspiration:
https://instagram.com/yellowdogwatchstraps?igshid=u4gtpit1g3sy
 
Topp