• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om nutida Anonimo

SeikoDad

Basic
Ey, klockkunniga!
Jag har snöat in mig på en Anonimo Epurato men hittar mest klagosång när jag googlar på märket, framför allt för att man jämför gamla och nya Anomino som om det vore samma företag. Som jag förstått det är det nya märket fristående från de gamla strulpellarna* och har gjort en form av reboot med ny design och produktion, dock med rötterna kvar i det gamla formspråket. Gammal hederlig varumärkessnyltning alltså.

Nåja: hur står sig de nya klockorna från Anonimo om man ser dem för vad de är och inte jämför med det gamla Anonimo Firenze?

*Du hörde rätt, jag skrev strulpellar! Typ att de sålde varumärket utan att säkerställa att nya ägarna kan serva de gamla prylarna. (iofs verkar det som att de inte kunde göra det själva eller).

Senast ändrad:
ok, så ingen har någon åsikt. Perfekt, då skaffar jag en Epurato så snart jag kan.
Tycker jag att du gör rätt i, jag gillar dem iallafall. Det finns några här på forumet, var en passaround på Epuraton för ett tag sedan. I den tråden borde du hitta lite matnyttig info. Jag hade gärna haft en själv också. Värt att tänka på är att andrahandsvärdet inte är jätteskoj om man köper nytt, betydligt roligare om man köper beggat. @ERIKSON URHANDEL som tittar in här på forumet lite då och då säljer dem och kan säkert vara behjälpliga om du vill hugga en från en välrenommerad AD.

Jag har en Nautilo, en Nautilo Vintage på länk hade varit skoj att testa :)
B8322AEE-755E-477F-96A6-58BA7A9F5D75.jpeg

Gött att höra - gillar Nautilon som bara den men är ute efter något lite mer dressigt så Epuraton ligger bättre till. Har hittat passaroundtråden men efter det är det som sagt rätt glest med poster om märket. Är väl typ du och någon till som plågar mig med era fina tickade i dagens klocka :)

Om värdet: Jag köper klockan för att använda den, så andrahandsvärdet är inte så prioriterat även om det förstås är positivt om det är hyfsat bestående.

Jag tror för övrigt den här videon är från nämnda passaround, eller hur?

Tillbaka
Topp