• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om saknan

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Va precis hos Sjöö Sandström på ringvägen och lämnade in min älskade Skydiver på täthetscervice och allmänn checkup.
När jag går där ifrån inser jag att jag inte ha nån "extra-klocka" med min, så nu sitter jag här med en oförskämt lätt vänsterarm.

Känns lite som att lämna bort en del av sig själv, men det är ju för det bättre.

Om ni är fler som har en "älskad" inne på service eller borta på annan ort och behöver en kanal för sorgen eller saknan är detta ett forum där du kan känna dig trygg..

Vi lyssnar på och förstår dig.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Lämnade in min DayDate på service tredje dagen den satt på handen. Det gjorde ont.
Sedan efter 8 veckor på service så fick jag tillbaka den och igen på tredje dagen på armen (totalt 6 dagar) så åkte den in på garanti service. Det gjorde ännu ondare.

Tro mig, jag vet exakt hur du känner dig ;)
 

Marhoi

Friends of KS
Jag är inne på åttonde veckan för att få tillbaka min Speedy från en fullservice. Måste säga att jag är besviken på Swatch-group rörande hanteringen av ärendet. Prel. väntetid är 6 veckor och sedan dess har jag fått dra ur orden från kundtjänst för att få någon som helst statusuppdatering. Jag kan förstå att det kan ta längre tid (eller egentligen inte), men det borde gå att bli servad med lite info när man degar 6.000 riksdaler. Är detta rimligt?
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Min 16570 ligger hemma i Sverige och väntar på att mina 9.5 veckors långa resa runt om i Asien ska ta slut. När man glider förbi alla fake-klockor blir man arg samtidigt som saknaden blir ännu större..
 
P

Philippe Stern

Guest
Min Patek ligger hemma i kassaskåpet medan jag får dras med min GMT-Master II i Thailand i två veckor. Saknaden är djup.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Sålde just en Certina till en bättre behävande.
Vist, klockan låg bara där och fick inte den uppmärksamheten den förtjänade, men nu när den är borta känns tomheten av.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Måste det vara klockor man äger kan det inte vara klockor man sålt också? Borde rensa luren på bilder, jobbigt när man får se hur vacker den var. Men jag och claspen och rassellänken blev aldrig bra vänner så den fick gå.. Trodde det var en 93a först också vilket skulle vara en årsklocka men var en 95a då försvann en del av det roliga med den också.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

Det är hemskt faktiskt. Minst 7 veckor kvar gissar jag. :(
Har bytt till mig en klocka och köpt tre (varav två kommer denna vecka och en lämnar). Rastlösheten är total. Sketjobbigt.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Va precis hos Sjöö Sandström på ringvägen och lämnade in min älskade Skydiver på täthetscervice och allmänn checkup.
När jag går där ifrån inser jag att jag inte ha nån "extra-klocka" med min, så nu sitter jag här med en oförskämt lätt vänsterarm.

Känns lite som att lämna bort en del av sig själv, men det är ju för det bättre.

Om ni är fler som har en "älskad" inne på service eller borta på annan ort och behöver en kanal för sorgen eller saknan är detta ett forum där du kan känna dig trygg..

Vi lyssnar på och förstår dig.

Min UTC Skydiver är också hos SoS. De tar tid på sig dessvärre, extra bittert är också att jag lämnade den till Krons först där de skulle återkomma med kostnadsförslag inom en vecka ca (skulle polera bort en repa också). Hörde inget, inget och sen inget varpå jag mailade och frågade. Svaret tillbaka att den nu är hos SoS för prisuppgift. När de (Krons) får den så kontaktar de mig, därefter högst oklart när klockan är klar. En rutin att dra på mig den där när jag ska flyga, hoppas vännerna fortkörarna i FV får snabbare service på sina :)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Min UTC Skydiver är också hos SoS. De tar tid på sig dessvärre, extra bittert är också att jag lämnade den till Krons först där de skulle återkomma med kostnadsförslag inom en vecka ca (skulle polera bort en repa också). Hörde inget, inget och sen inget varpå jag mailade och frågade. Svaret tillbaka att den nu är hos SoS för prisuppgift. När de (Krons) får den så kontaktar de mig, därefter högst oklart när klockan är klar. En rutin att dra på mig den där när jag ska flyga, hoppas vännerna fortkörarna i FV får snabbare service på sina :)
Kan varmt rekommendera en tur till söder och lämna in den där direkt om man har möjlighet. Skippa alla mellanhänder och trevligt bemötande :). När jag lämnade in hade jag kostnadsförslag inom några dagar. Hoppas du får tillbaka den snart. Saknaden kan vara stor.. Men då blir återseenden trevligare!
 
Topp