• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Eftersom jag är föräldraledig har Denna legat i lådan ett tag, tusan vad bra den är😍

Lite roligt att när jag köpte denna så var det lite av ett spontanköp och i början gillade jag den knappt, störde mig på flera saker, dels den enorma cykloplinsen ( påminner om någon man pratar med som har sån jävla styrka i sina glasögon så ögonen tar upp hela ansiktet) men ju mer jag använde den desto mer växte kärleken. Idag kommer jag inte ens ihåg vilka fler saker jag störde mig på!
E4B969AC-0995-4976-B7E1-06F031BCA5D7.jpeg
C2FBA81C-9A4B-4F23-9B61-419C21C51C42.jpeg
 
Hej! Är kanske dags att träda in i 16570 gruppen🙂Har inte riktigt bestämt mig för tavla dock, velat lite. Minns den vita från Rolex reklam i barndomen. Men generellt vad ska man titta efter nät man är på jakt? En del hårdpolerat har jag förstått.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin! Är sugen på att jaga rätt på en jubilee länk till min. Har du någon koll på vad jag ska leta efter om vi bortser från superjubilee?
Tyvärr inte, jag skulle däremot också gärna ha en jubilee till min haha....
Om jag inte missminner mig så hade @closetplayer en jubileelänk till sin polar förut, det såg riktigt bra ut tyckte jag
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Om det släpps en ny Explorer 2 inom kort, lär priserna dessutom rusa på denna. Så för egen del känns det mest värt att behålla, rusar det blir det betydligt tuffare att köpa in sig igen om man skulle inse att man var drabbad av galenskap.
Visst har tanken slagit mig och egentligen är det mer rastlösheten som spökar än något annat. Klockan i sig är en personlig favorit och det där med att köpa något igen dyrare har man fått uppleva mer än en gång, tyvärr. Sålde en 116610LV år -17 för 72' och då fick jag kämpa. Ingen villa ha en grön sub då, nu ser det annorlunda ut . Den blev tydligen helt plötsligt snygg (eller kan det vara för att alla andra ska ha en nu?) :D
 
Topp