• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En "tråkig" Rolex Submariner byttes ut mot... (paketöppning)

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var inte speciellt länge GrönSubben var i mina ägor, den blev ett tag en SmurfSub, men den kändes tråkig, dussinklocka, alla har en etc, etc (ta allt med en nypa salt ;) Visst, 16610LV är väl lite ovanligare, och mycket snyggare med Maxi-dial jämfört med 16610...
Jag trodde faktiskt att jag skulle behålla den längre än vad det blev, efter lite kontrollräkning blev det 3,5 vecka ungefär, dock så gör ju KS att man aldrig blir riktigt nöjd, och just nu existerar ingen klockbudget för att göra yterliggare ett inköp, så när jag satt o kikade Köp&Sälj och först såg MJ24's Panerai började tankarna springa i huvudet, började fundera på vilka krav jag personligen har på en Panerai..

För mig kräver det att den har:
Sekundvisare
Datum
Sandwich-dial
Bra lume
In-house urverk och Automatisk
44mm
Polerad "bezel" och borstat case
Gärna GMT, men inget krav...
Gärna Panerai's smidiga lösning på bandbyte


Jag kikade vidare i Köp och Sälj, och såg att en viss martinhook hade lagt upp en Panerai PAM320 GMT, och tänkte inte mycket mer på det, men efter att kollat lite närmre så har den faktiskt alla de delar jag vill ha hos en Panerai.. Vi började brevväxla och efter några PM så kom vi överens..
Så i Söndags gick jag ner o lämnade min ett paket, skickade kolli-nr till Martin, fick ett kolli-nr tillbaka.. Har sedan dess spammat posten.se!
Stort tack martinhook för en extremt smidig affär! En riktig goodguy!

Nåväl, lite bilder på det?

ZsaUpJ3.jpg

Mmmm, öl!
B6rmZkO.jpg

MacGyver öppnar paket!

qGaPAjf.jpg

Taaadaaaaaaa!!

nKZWdfw.jpg

Godis!

wQP0N7b.jpg


Y1psjBs.jpg

Obl wristshot..




Det blev iaf en PAM320 GMT, fullset
Lite mer info om skönheten:
MOVEMENT Automatic mechanical, Panerai P.9001 calibre, executed entirely by Panerai, 13¾ lignes, 7.9 mm thick, 29 jewels, Glucydur® balance, 28,800 alternations/hour. Incabloc® anti-shock device. Power reserve 3 days with indicator on the back, two barrels, seconds reset device. 229 components.
FUNCTIONS Hours, minutes, small seconds, date, second time zone, power reserve indicator on the back, seconds reset.
CASE Diameter 44 mm, AISI 316L brushed steel.
BEZEL Polished steel.
BACK See-through sapphire crystal.
DEVICE PROTECTING THE CROWN (protected as a trademark) Brushed steel.
DIAL Black with luminous Arabic numerals and hour markers. Date at 3 o'clock, seconds at 9 o'clock.
CRYSTAL Sapphire, formed of corundum, 2.6 mm thick. Anti-reflective coating.
WATER-RESISTANCE 30 bar (~300 metres).
STRAP PANERAI personalised brown alligator strap and large-size brushed steel buckle. Supplied with a second interchangeable strap, a tool for changing the strap and a steel screwdriver.
WEIGHT 165g with leather strap


Det ska bli kul att gå emot strömmen lite, även om Rolex är Rolex, och är ett starkt varumärke på alla sätt, så tror jag att Panerai är mer jag..
Jag kanske kommer äga en Rolex i framtiden, men det får tiden utvisa!

Tack för att du orkat läsa alla onödiga tankar, återkommer kanske med en Recension av Pannan om ett tag! :)

- LETS HIT THE LIKEBUTTON, Tack för mig, denna gång........
 

Wi

NLA
2-Faktor
Alltid kul med något annorlunda, om det är någon Panna så är det väl den antar jag =)
Btw, foto på baksidan är mer obligatoriskt än WS när det gäller denna klocka.
 

TheKing

Cartier
Grattis till klockan. Kanske den bästa av pannorna. Kan tillägga att jag var intresserad av den... Fan vet om du inte tagit den och den varit uppe någon dag till.....
Din sagt. STORT grattis

sent with dirty pen on Note 3!
 
Topp