• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En trevlig bajsbrun väckarklocka

Halloj nördar!

Fick följande idag av en släkting:
5E0BD81E-B447-46EF-A4D5-67997C3DCCFC.jpeg

AA2535B0-E819-4060-BFC8-5A7B510E41B9.jpeg


Vet inget mer om den än att den är ganska fräck. Någon som besitter lite kunskap om bordsur och kan berätta lite om den? Kanske ett årtal den kan vara tillverkad?

Vred upp den och alarmfunktionen fungerar och den håller tiden fint så blir en snygg prydnad om inget annat !
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Halloj nördar!

Fick följande idag av en släkting:
5E0BD81E-B447-46EF-A4D5-67997C3DCCFC.jpeg

AA2535B0-E819-4060-BFC8-5A7B510E41B9.jpeg


Vet inget mer om den än att den är ganska fräck. Någon som besitter lite kunskap om bordsur och kan berätta lite om den? Kanske ett årtal den kan vara tillverkad?

Vred upp den och alarmfunktionen fungerar och den håller tiden fint så blir en snygg prydnad om inget annat !
Tjeckoslovakiskt märke, tror de körde en del ryska verk?
Gissar på 60-tal

Edit: ser ju att det står tillverkningsland på tavlan.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jepp Tjeckoslovakien ser man ju ganska tydligt! Mer årtalet som vore kul att veta :) finns det något potentiellt värde i den?
Hm...Potential? Ja kanske det; kanhända framtiden för med sig besuttna kommunist aficionados även om det är en motsägelse.
Själv har jag den här NOS av samma märke någonstans. Doublerad lyxartikel med band av något som liknar präglat papper... Enligt säljaren var dessa eftertraktade och tilldelades de priviligierade under kommunisteran. Jag tror själv att möjligtvis de måttligt priviligerade och nedan suktade efter dessa, då partitoppen antagligen hade bättre schweiztillverkade grejer. Märket överlevde nog inte många dagar på den fria marknaden. Men låt oss hoppas... :)
PRIM.jpg
 
Hm...Potential? Ja kanske det; kanhända framtiden för med sig besuttna kommunist aficionados även om det är en motsägelse.
Själv har jag den här NOS av samma märke någonstans. Doublerad lyxartikel med band av något som liknar präglat papper... Enligt säljaren var dessa eftertraktade och tilldelades de priviligierade under kommunisteran. Jag tror själv att möjligtvis de måttligt priviligerade och nedan suktade efter dessa, då partitoppen antagligen hade bättre schweiztillverkade grejer. Märket överlevde nog inte många dagar på den fria marknaden. Men låt oss hoppas... :)
PRIM.jpg
Den får stå på byrån och vridas upp vid valda tillfällen. Har vi tur så vill ryssen handla för 6-siffrigt om några år! Skål sålänge kamrat:happyhappy:
 
Topp