• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En trio klockor ärvda som jag undrar har något värde..

Hej,

Jag har ärvt dessa klockor nedan efter farsgubbens bortgång. Jag gillar samtliga klockor och skulle gärna vilja veta mer och därav besöker jag er här just på grund av kunskapen ni besitter. Jag har inte kollat upp någon av dom och all informationen om dem har följt med ner i graven så att säga. Om någon har ett par rader att skriva om dem så skulle jag vara väldigt tacksam och kanske till och med ett par siffror att dela med sig av. Bilder är bifogade.
IMG_20180424_190853.jpg
IMG_20180424_190700.jpg
IMG_20180424_190957.jpg

Senast ändrad:
Värdet kan väl vara kul att veta men affektionsvärdet är ju det som är intressant i detta fallet. Behåll och var glad över dessa fina klockor efter din far. Ett fint minne. :)

Hej,

Jag har ärvt dessa klockor nedan efter farsgubbens bortgång. Jag gillar samtliga klockor och skulle gärna vilja veta mer och därav besöker jag er här just på grund av kunskapen ni besitter. Jag har inte kollat upp någon av dom och all informationen om dem har följt med ner i graven så att säga. Om någon har ett par rader att skriva om dem så skulle jag vara väldigt tacksam och kanske till och med ett par siffror att dela med sig av. Bilder är bifogade.
IMG_20180424_190853.jpg
IMG_20180424_190700.jpg
IMG_20180424_190957.jpg
Fickuret är en så kallad fake-american. Gjord i Schweiz för att se ut som ett amerikanskt fickur, i det här fallet som ett kronometerklassat railroadur. Oftast/alltid praktiskt taget, enklare verk än förebilderna. Waldon ska kanske påminna om Waltham. Fin modell dock.
En del samlar på swizz-fakes som de kallas för i USA.

Andra Certinan är en 18k förtjänstklocka. Har också ärvt en sån, alldeles likadan. Det exemplaret är från 1967' Rätt trevlig klocka faktiskt.

Gillar baklocket på New Art Certinan..

Senast ändrad:
Certina New Art är trevlig. Jag ärvde en från min morfar och den lämnande in på en full-service samt bytte glaset. Nu använder jag den mellan varven och det är kul. Din skulle kunna vara guld-på-stål, dvs att den övre delen består av 14 eller 18 k guld. Kul om du kan ta en bild från sidan på den.
0098327F-3D56-456A-9AD2-1A3A08A67263.jpeg

En bild på min New art.

Tillbaka
Topp