• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tur till Emporia....salighet..

C

Crowolf

Guest
Idag var jag på Emporia för första gången med fru och kids. Blev lite förvånad över hur lugnt och schysst det var för att vara ett STORT köpcentrum.
Jag och min 10-årige son gick förbi en klockaffär med de vanliga Certinorna etc då sonen säger; Kolla Pappa. Är inte det en sån du ville ha.
Och där står den i en monter. Black Bay på läder. Försäljaren går genast och öppnar tidslåset och sätter den på min arm. Fy faan vad den satt perfekt. Var så fånigt salig att jag glömde ta en bild.
Frugan kom gående och såg misstänksam ut. Hon känner mig för väl.
Priset 25500:- var ju något saftigt men;
Den här klockan ska jag ha någon gång. Helt fantastisk. Totalt såld!
Maffian, here I come! I'll do ANYTHING!



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

RosaCasio

Cartier
Kul att du fick bra bemötande på Hours, har väl varit sisådär med oss andra som har kollat in BB.

Förresten har väl Daviden en till försäljning ute på K&S ?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag trodde det var dåligt med klockor på emporia. Vad har de för fler märken? Har de fler tudor modeller?
 
C

Crowolf

Guest
Beastie skrev:
Jag trodde det var dåligt med klockor på emporia. Vad har de för fler märken? Har de fler tudor modeller?

Har allt tror jag. Tittade inte så noga då jag var besatt men såg både Pelagos och Racing-chronon...vad den nu heter. Anars var det väl mest mode-klockor och Certina, Tissot och allt det där.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Crowolf skrev:
Beastie skrev:
Jag trodde det var dåligt med klockor på emporia. Vad har de för fler märken? Har de fler tudor modeller?

Har allt tror jag. Tittade inte så noga då jag var besatt men såg både Pelagos och Racing-chronon...vad den nu heter. Anars var det väl mest mode-klockor och Certina, Tissot och allt det där.

Skit osså, jag som lugnat ner mig. Får nog åka en sväng till Malmö och kolla på tudor.....
 
C

Crowolf

Guest
Beastie skrev:
Crowolf skrev:
Beastie skrev:
Jag trodde det var dåligt med klockor på emporia. Vad har de för fler märken? Har de fler tudor modeller?

Har allt tror jag. Tittade inte så noga då jag var besatt men såg både Pelagos och Racing-chronon...vad den nu heter. Anars var det väl mest mode-klockor och Certina, Tissot och allt det där.

Skit osså, jag som lugnat ner mig. Får nog åka en sväng till Malmö och kolla på tudor.....

Var bor du?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Halmstad. Har ju ifs tudor närmare i hbg tror jag men man får väl besöka emporia ändå, om inte annat än för att frun vill kolla inredningsbutiker och då är det ju skönt att veta att det finns nått vettigt att kolla på.
 
C

Crowolf

Guest
Beastie skrev:
Halmstad. Har ju ifs tudor närmare i hbg tror jag men man får väl besöka emporia ändå, om inte annat än för att frun vill kolla inredningsbutiker och då är det ju skönt att veta att det finns nått vettigt att kolla på.

De har en Yellow Corner oxå. Cool butik med foto-konst. Kolla på nätet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
RosaCasio skrev:
Kul att du fick bra bemötande på Hours, har väl varit sisådär med oss andra som har kollat in BB.

Förresten har väl Daviden en till försäljning ute på K&S ?
Stämmer bra det!
Jag fick tala med en trevlig dam som visade mig Tudor Pelagos. De andra vet jag inte hur de bemöter kunder.
Som jag skrev innan, så hjälpte det kanske att jag redan hade en Black Bay på handleden vid besöket.

Crowolf skrev:
Den här klockan ska jag ha någon gång. Helt fantastisk. Totalt såld!
Tvekan dödar! :)
Var f ö också på Emporia idag. Hade @Denke i luren samtidigt som jag shoppade vin. Självklart talade vi om klockor. :p
 

Knät

Cartier
daviden skrev:
Jag fick tala med en trevlig dam som visade mig Tudor Pelagos. De andra vet jag inte hur de bemöter kunder.
Som jag skrev innan, så hjälpte det kanske att jag redan hade en Black Bay på handleden vid besöket.

Fick också hjälp av den trevliga damen när jag tittade på Pelagosen. Hon noterade inte vad jag hade för klocka på mig förens hon fick 1675:an i handen när jag provade Pelagosen.
Förövrigt blev jag kär.. Ja inte i damen då utan i Pelagos.. Nu läggs varenda korvöre undan..
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Knät skrev:
daviden skrev:
Jag fick tala med en trevlig dam som visade mig Tudor Pelagos. De andra vet jag inte hur de bemöter kunder.
Som jag skrev innan, så hjälpte det kanske att jag redan hade en Black Bay på handleden vid besöket.

Fick också hjälp av den trevliga damen när jag tittade på Pelagosen. Hon noterade inte vad jag hade för klocka på mig förens hon fick 1675:an i handen när jag provade Pelagosen.
Förövrigt blev jag kär.. Ja inte i damen då utan i Pelagos.. Nu läggs varenda korvöre undan..
Blev oerhört besviken på tyngden, eller mer den uteblivna tyngden. :(
Fantastisk klocka dock.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
masterkiller skrev:
daviden skrev:
Pelagos-relevant. Hodinkee hyllar, påstår att det inte finns så mycket som kan konkurrera med den i klassen.

http://www.hodinkee.com/blog/tudor-pelagos-review


Håller med, och den ser grym ut på gummit, blir lite för 'grå' för min smak på länken....

Ser fram emot vad dom släpper i år, dom har gått från klarhet till klarhet senaste åren....
Verkligen. Älskar Black Bay, Pelagos OCH Chronon.
Inte lätt att pricka så rätt med tre modeller, som släpptes samtidigt.
 
daviden skrev:
masterkiller skrev:
daviden skrev:
Pelagos-relevant. Hodinkee hyllar, påstår att det inte finns så mycket som kan konkurrera med den i klassen.

http://www.hodinkee.com/blog/tudor-pelagos-review


Håller med, och den ser grym ut på gummit, blir lite för 'grå' för min smak på länken....

Ser fram emot vad dom släpper i år, dom har gått från klarhet till klarhet senaste åren....
Verkligen. Älskar Black Bay, Pelagos OCH Chronon.
Inte lätt att pricka så rätt med tre modeller, som släpptes samtidigt.

Nu släpptes dom ju inte samtidigt ;-)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
masterkiller skrev:
daviden skrev:
masterkiller skrev:
daviden skrev:
Pelagos-relevant. Hodinkee hyllar, påstår att det inte finns så mycket som kan konkurrera med den i klassen.

http://www.hodinkee.com/blog/tudor-pelagos-review


Håller med, och den ser grym ut på gummit, blir lite för 'grå' för min smak på länken....

Ser fram emot vad dom släpper i år, dom har gått från klarhet till klarhet senaste åren....
Verkligen. Älskar Black Bay, Pelagos OCH Chronon.
Inte lätt att pricka så rätt med tre modeller, som släpptes samtidigt.

Nu släpptes dom ju inte samtidigt ;-)
What, måste missat.
Vilka datum släpptes de?
 
daviden skrev:
masterkiller skrev:
daviden skrev:
masterkiller skrev:
daviden skrev:
Pelagos-relevant. Hodinkee hyllar, påstår att det inte finns så mycket som kan konkurrera med den i klassen.

http://www.hodinkee.com/blog/tudor-pelagos-review


Håller med, och den ser grym ut på gummit, blir lite för 'grå' för min smak på länken....

Ser fram emot vad dom släpper i år, dom har gått från klarhet till klarhet senaste åren....
Verkligen. Älskar Black Bay, Pelagos OCH Chronon.
Inte lätt att pricka så rätt med tre modeller, som släpptes samtidigt.

Nu släpptes dom ju inte samtidigt ;-)
What, måste missat.
Vilka datum släpptes de?

BB och Pelagos senaste Basel och Chonon året innan om jag inte missminner mig (eller året innan dess)....
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
masterkiller skrev:
daviden skrev:
masterkiller skrev:
daviden skrev:
masterkiller skrev:
daviden skrev:
Pelagos-relevant. Hodinkee hyllar, påstår att det inte finns så mycket som kan konkurrera med den i klassen.

http://www.hodinkee.com/blog/tudor-pelagos-review


Håller med, och den ser grym ut på gummit, blir lite för 'grå' för min smak på länken....

Ser fram emot vad dom släpper i år, dom har gått från klarhet till klarhet senaste åren....
Verkligen. Älskar Black Bay, Pelagos OCH Chronon.
Inte lätt att pricka så rätt med tre modeller, som släpptes samtidigt.

Nu släpptes dom ju inte samtidigt ;-)
What, måste missat.
Vilka datum släpptes de?

BB och Pelagos senaste Basel och Chonon året innan om jag inte missminner mig (eller året innan dess)....
Då är det två fullträffar då, inte så illa det heller. ;)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Glöm inte nya tudor advisor, enligt mig håller den lika hög nivå som de övriga. Tyvärr är priset lite väl fläskigt (55k ish) vilket nog sätter lite käppar i hjulet för den
 
Crowolf skrev:
Idag var jag på Emporia för första gången med fru och kids. Blev lite förvånad över hur lugnt och schysst det var för att vara ett STORT köpcentrum.
Jag och min 10-årige son gick förbi en klockaffär med de vanliga Certinorna etc då sonen säger; Kolla Pappa. Är inte det en sån du ville ha.
Och där står den i en monter. Black Bay på läder. Försäljaren går genast och öppnar tidslåset och sätter den på min arm. Fy faan vad den satt perfekt. Var så fånigt salig att jag glömde ta en bild.
Frugan kom gående och såg misstänksam ut. Hon känner mig för väl.
Priset 25500:- var ju något saftigt men;
Den här klockan ska jag ha någon gång. Helt fantastisk. Totalt såld!
Maffian, here I come! I'll do ANYTHING!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Gratulerar till din väluppfostrade son!
Själv har erfarenheten att med Småländsk envishet går det att pruta ner BB:n till åtminstonde 22k. Tyckte, med Småländska mått, att det fortfarande var mycket för dyrt för en ETA-klocka med standard 2824-verk. Tror dessutom att jag skulle tröttna fort på färgkombinationen.
Men fin är den.
 
Topp