• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En vattendelare - Paketöppning Bulova Super Seville Day & Date

Bulova Super Seville Day & Date - Ris eller Ros

  • Ris

    Röster: 78 64.5%
  • Ros

    Röster: 43 35.5%

  • Totala väljare
    121

JohanS

Omega
Jag tror att den här klockan kan komma att dela upp forumet i två läger.
Det ena lägret kommer säga - Usch fy och blä medan det andra säger - Fin klocka.

Jag kommer inte motivera köpet i detta läge, vill först få lite respons. Det jag kan berätta är lite fakta om klock-fan.Dock kan jag komma med en recension när jag haft den på mig en litet längre tid.

Bulova Super Seville Day & Date

Material: Inte guld
Storlek: Mindre än de jag brukar ha
Vikt: Lagom

Klockan är köpt på Ebay - Den skeppades från Syd Korea på ett par dagar vilket jag tycker är fantastiskt snabbt!
Den är nyrestaurerad - säljaren har bland annat moddad urtavlan till den härliga djupa blåa färgen.

MINA BILDER
tXhuVmR.jpg


ExE8bYY.jpg


0Z4Ajg4.jpg


LEaOicN.jpg


lYRxjNS.jpg


SÄLJARENS BILDER
MENSBULOVASUPERSEVILLEDAYDATEAUTOMATICCIRCA1990BlueDialSwissMadeWatch2_zpsb3e367fb.jpg


MENSBULOVASUPERSEVILLEDAYDATEAUTOMATICCIRCA1990BlueDialSwissMadeWatch7_zpse1a45964.jpg



MENSBULOVASUPERSEVILLEDAYDATEAUTOMATICCIRCA1990BlueDialSwissMadeWatch9_zps2d070536.jpg


MENSBULOVASUPERSEVILLEDAYDATEAUTOMATICCIRCA1990BlueDialSwissMadeWatch11_zps541303e7.jpg


Nå... Vad tycks? Risa och Rosa friskt!
 

Sjobedan

Rolex
Mycket fin klocka! Lite væl lik en Rolex DD.
Men det sagt, så kan jag tænka mig att køpa den av dig nær du trøttnat på den :)
 

Anfield

Panerai
Lite lik någon annan klocka hmmm..... men kan inte riktigt komma på vilken märke tror det heter Tudor eller vänta heter inte märket Rolex när jag tänker efter.


Grattis
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag ger dig en ros Johan, om än att den är vissen i kanten... Snygg klocka, men nog hade de väl kunnat vara lite kreativare på designavdelningen!?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Varför köpa och ge sken av att äga något som det faktiskt inte är? Köp en fin Seiko istället. Detta är en kopia av en DD ej mer ej mindre. Diss för mig tyvärr. Självklart inte personligt men så känner jag för "produkten".
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Iofs sant.... de modellerna var jag verkligen inte insatt i att Seiko ens hade producerat, får ge Tissot som exempel då istället! Är inte min bästa gren i det segmentet av ur det skall jag genast erkänna! :banghead:

De har plankat precis lika mycket som Bulowa, modellen ovan var deras storsäljare under 80-talet när DJ TT var som störst.

Blir lite löjligt när folk alltid skall hävda att Seiko är ok i lågprissegmentet och har egen design när de stora pengarna kommer från klockan ovan..
 

K-S

Rolex
2-Faktor
De har plankat precis lika mycket som Bulowa, modellen ovan var deras storsäljare under 80-talet när DJ TT var som störst.

Blir lite löjligt när folk alltid skall hävda att Seiko är ok i lågprissegmentet och har egen design när de stora pengarna kommer från klockan ovan..
Jag var ung på 80-talet Spence ;) Men som sagt dåligt exempel. Dåligt insatt i just deras historia, gillar dock de flesta av deras modeller idag som lite billigare alternativ om man nu söker det.
 
Topp