• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En velputte till :)

Igge

Panerai
Hej,

Jag behöver hjälp.
Precis som många andra här på forumet har jag kraftig beslutsångest över mitt nästa klockköp... det är ju sååå mycket man vill ha men budgeten är tyvärr begränsad.

Jag tänker så här...

- Jag ska ta mig tusan ha en Rolex submariner (116610LN), kanske till och med en ny om jag får ett bra pris.
- Men om jag nu ska lägga så mycket pengar så kanske jag lika gärna kan lägga lite till och få en bättre beggad 106613LN. Men kommer jag gilla den (TT) i längden? Är inte stål mer klassiskt? hmmm?
- Men om jag nu ändå är uppe i dom pengarna, borde jag inte slå till på en beggad Hublot BB steel ceramic? Den är ju fet... Men det är ju en helt annan klocka som inte är lika klassisk som rollen, kommer den hålla i längden. hmmmmm?

Fan vad trött jag blir på mig själv.

Kära klock-proffs kan ni vara vänliga och hjälpa mig ur denna kramp :)

Hälsningar
Velputten
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Gå in till AD och prova modellerna... Svårt att bestämma sig genom att bara kolla bilder!

Personligen tycker jag att TT är coolt, men att köpa en sprillans ny ifrån AD (116610LN)känns riktigt bra :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Köp den som du känner att du alltid velat ha, den som skänker mest glädje. Köp den och låt de bli din keeper, sedan efter en månad eller två, då köper du de som du tror att du alltid velat ha, de som du kommer att flippa, köpa nytt, flippa, köpa nytt.... Tyvärr så det är;)

Men gå in och prova och se vilken som får dig att le mest!

Lycka till och VÄLKOMMEN:)
 

Rivalen

Rolex
Go vintage - 5513 i toppskick låter det som eller 1675 vanlig eller rent av Root Beer. Gamlingarna har sin charm de med även om man kan stanna vid 60-80-tal. :cool:

a1SgekZ.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Visst ska du ha en 116610, ett fint och inte för dyrt insteg, sen är det bara att jobba sig uppåt...lycka till!
 

Igge

Panerai
Tack för angagemanget och knuffen mot stupet :)

Lutar nog trots allt mot att det blir en 116610, som en keeper.
Känns på något sätt rätt innerst inne.
Om jag bara kan få min Tudor såld så att jag kan agera...

Eller om jag skulle försöka byta BB mot något annat skoj, hmmm?

Tack för hjälpen som sagt.
/i
 

10past10

Omega
Det är väldigt enkelt, se nedan så kan du baklänges lista ut vilken klocka som lämpar sig bäst för just dig:

Dörrvaktsjobb + Jättemycket stora och svettiga muskler + Mattsvart Amerikans suv med mattsvarta fälgar = Hublot

Vilket jobb som helst + Vilken kropp som helst + vilka transportmedel som helst = Rolex
 
Topp