• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En vimsepelle filosoferar över vilken klocka som är mest åtråvärd...

Rivalen

Rolex
Root Beer snack i massor och man är helt såld, så räcker det att JE lägger upp bilder på sin El Primero, så vet man var skåpet står - puuh.

zep2.jpg
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Root Beer snack i massor och man är helt såld, så räcker det att JE lägger upp bilder på sin El Primero, så vet man var skåpet står - puuh.

zep2.jpg

Nja, El Primero i all ära.. Men ställer du den där bredvid en Rootbeer finns det bara ett val. Rootbeer är coolare, har mer karaktär och är - vilket faktiskt räknas i min bok - en Rolex. Komplicera det inte för dig nu. :)
Bonusbild:
jJAUfTt.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Nja, El Primero i all ära.. Men ställer du den där bredvid en Rootbeer finns det bara ett val. Rootbeer är coolare, har mer karaktär och är - vilket faktiskt räknas i min bok - en Rolex. Komplicera det inte för dig nu. :)
Bonusbild:
jJAUfTt.jpg
Vem ringde rolex när dom inte klarade av att bygga ett kronografverk......?
 
Det har ju diskuterats förut om forumets finaste klocka. Jag är nog villig att hålla med om att den är det. Det finns nånting som gör att allt harmoniserar perfekt i den klockan. Helt underbar. Tar gärna en rootbeer också.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Säkerligen som att svära i kyrkan... Jag tycker den ser anonym och slätstruken ut. Fin klocka definitivt men inte med på min topp 50 lista. Rooten är roligare och kaxigare. En dag skall jag äga en igen!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ligger ett par El Primero på Kaplans auktion nästa helg. Väldigt mycket kronograf för pengarna, tycker jag.

Men en root beer är, som redan nämnts, stöddigare... Kanske mest för att det är en så udda och snudd på ful färgkombination... Vill också ha en. På tvåtons Oyster...:D

A
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Zenithen får det att rycka lite i baguetten helt klart. Boetten är det som gör det tror jag.

Ska man vara ärlig så är väl GMT'ns boett rätt ointressant!?
 
Fattar inte att folk kan gå igång på ett verk???? Klockan ser okej ut inte mer, rätt alldaglig, skulle ta Root-Beeren alla dagar i veckan och två gånger på söndagar...
 

_jonte

Patek
Säkerligen som att svära i kyrkan... Jag tycker den ser anonym och slätstruken ut. Fin klocka definitivt men inte med på min topp 50 lista. Rooten är roligare och kaxigare. En dag skall jag äga en igen!
Ungefär vad jag tänker. Jättefin klocka, men inte särskilt spännande ändå...
Väljer du mellan denna och en rootbeer så säger jag rootbeer alla dagar i veckan. Fast det ska självklart vara en nipple dial. :D
 

Johan M

Cartier
Snedställt datum är fan inte vackert, fast den slår nog rootbeer ändå. Det är något vidirigt över färgkombinationen på rootbeer.
 

Rivalen

Rolex
Vidrigt, motsägelsefullt kittlande;)

Vi pratar om Grand Seiko som en lågmäld underbar kvalitetsklocka. Ibland Rolex är nog en Root Beer Nipple Dial på rem bland det mest långmälda jag kan komma på. Milgauss ligger med där också. Vitgulds day/date? Ja det finns några understated Rolex, som den stora massan inte ser förrän de tittar till ordentligt.
 
Topp