• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En Vostok BoP kom för att stanna.

Simpatico

Rolex
God kväll Kamrater.

Nu börjar en liten historia om när ryssen kom besök.

rukmarch.jpg


Lite stämingsmusik för dom som vill:
The Red Army Choir – National Anthem of USSR

<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify:track:2imG7OX0T5dN5SRE445ovL" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

Det hela började med att man satt i sin stilla ro en kväll som många dock så skulle denna kväll utvecklas på ett högst oväntat sätt, i min värld. Satt och surfade runt på favorithemsidan och om inte det knackade på skärmen på Köp/Sälj sidan. Där uppenbarade sig en Vostok som sa "- Jag är en stolt dykare, född under det kalla kriget och Leonid Iljitj Brezjnev var min landsfader".

Min tanke var kan detta stämma, är detta en ryss som jag kan bjuda in i mitt hem.
Många funderingar for genom mitt huvud. Nu var jag långt utanför min trygghetszon. En gäst av denna dignitet skall ju först efterforskas på, kollas upp, jämnföras, funderas på, kollas på (då gärna på ett tryggt avstånd) innan man tar sådana beslut.
Sagt och gjort, nu var goda råd dyra då gästen kunde när som helst denna kväll bli inbjuden till någon annan och så fick det bli. Klart man måste bjuda in en ryss av denna kaliber.

Så igår fick man ett meddelande att det var tid för upphämtning. Fint folk skall hämtas upp, har man blivit lärd.
Så iväg till vår mötesplats, diskret och snabbt lämnade vi platsen. Väl hemma bjuds det på lite starkt och snus.

Så nu har ni väntat länge nog. Tillåt mig presentera Generalen och Vostok 300m i stålfrack.
IMG_1740.JPG


Därefter satte vi oss ned och bekantade oss närmare: Förstod ärligt talat inte mycket när in ryske vän la fram sitt födelsebevis men höll god min.
IMG_1742.JPG


Fin insida med ett Vostok 2209 verk men tillhörande bastant gummiring. Bild fräckt lånad av cheepo63.
Vostok urverk.jpg


Kolla lite närmare på ryssen, en typ av pass/profilbild.
IMG_1755.JPG


Här har vi min ryskevän Vostok Amphiba 300m med 22mm trådluggar. 38mm utan krona, riktiga paddlar till händer och lysmassa utstrålning som gått förlorad för länge sedan. En skönt kupat monokel/glas som kan tjänstgöra som en flaskbotten.
IMG_1750.JPG



Till sist när vi tar i hand, på allmän begäran:
IMG_1764.JPG


Sen fortsatte samtalet långt in på kvällen och jag har en känsla att vi kommer komma väldigt bra överens i framtiden, vi är ju trots allt födda samma år.

Stort tack till cheepo63 som gjorde det möjligt.
Stort tack till Fixoflex vår ryssklockeallvetande guru för att tålmodigt svara på min många frågor.
Stort tack till Klocksnack för att denna sidan är helt underbar.

Till sist tack för att du tog dig tid att läsa denna tråd.

Väl mött.
Ps skönt att se sin fotoskill är i världsklass med reflektioner.ds
 

KMS

Rolex
Cool dinka, kul tråd! Hur brukar gamla ryssar hålla? I boken/manualen man får till en ny Amphibian så står det i texten att väntad livslängd på klockan är ca 10 år (om jag inte missminner mig helt). Var det bättre kvalla på de gamla klockorna?
 

Simpatico

Rolex
Tack för alla glada tillrop.
Grymt nöjd med ryssen.

Спасибо товарищи. Теперь не забудьте водку в Пасху.
 

Simpatico

Rolex
Lovar att vårda den väl.
Kommer dock att användas frekvent dock kanske inte som beater dock.
Skall bara komma överens med den vobbliga kronan som dock är en del av charmen.
 

Beo

Patek
God kväll Kamrater.

Nu börjar en liten historia om när ryssen kom besök.

rukmarch.jpg


Lite stämingsmusik för dom som vill:
The Red Army Choir – National Anthem of USSR

<iframe src="https://embed.spotify.com/?uri=spotify:track:2imG7OX0T5dN5SRE445ovL" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

Det hela började med att man satt i sin stilla ro en kväll som många dock så skulle denna kväll utvecklas på ett högst oväntat sätt, i min värld. Satt och surfade runt på favorithemsidan och om inte det knackade på skärmen på Köp/Sälj sidan. Där uppenbarade sig en Vostok som sa "- Jag är en stolt dykare, född under det kalla kriget och Leonid Iljitj Brezjnev var min landsfader".

Min tanke var kan detta stämma, är detta en ryss som jag kan bjuda in i mitt hem.
Många funderingar for genom mitt huvud. Nu var jag långt utanför min trygghetszon. En gäst av denna dignitet skall ju först efterforskas på, kollas upp, jämnföras, funderas på, kollas på (då gärna på ett tryggt avstånd) innan man tar sådana beslut.
Sagt och gjort, nu var goda råd dyra då gästen kunde när som helst denna kväll bli inbjuden till någon annan och så fick det bli. Klart man måste bjuda in en ryss av denna kaliber.

Så igår fick man ett meddelande att det var tid för upphämtning. Fint folk skall hämtas upp, har man blivit lärd.
Så iväg till vår mötesplats, diskret och snabbt lämnade vi platsen. Väl hemma bjuds det på lite starkt och snus.

Så nu har ni väntat länge nog. Tillåt mig presentera Generalen och Vostok 300m i stålfrack.
IMG_1740.JPG


Därefter satte vi oss ned och bekantade oss närmare: Förstod ärligt talat inte mycket när in ryske vän la fram sitt födelsebevis men höll god min.
IMG_1742.JPG


Fin insida med ett Vostok 2209 verk men tillhörande bastant gummiring. Bild fräckt lånad av cheepo63.
Vostok urverk.jpg


Kolla lite närmare på ryssen, en typ av pass/profilbild.
IMG_1755.JPG


Här har vi min ryskevän Vostok Amphiba 300m med 22mm trådluggar. 38mm utan krona, riktiga paddlar till händer och lysmassa utstrålning som gått förlorad för länge sedan. En skönt kupat monokel/glas som kan tjänstgöra som en flaskbotten.
IMG_1750.JPG



Till sist när vi tar i hand, på allmän begäran:
IMG_1764.JPG


Sen fortsatte samtalet långt in på kvällen och jag har en känsla att vi kommer komma väldigt bra överens i framtiden, vi är ju trots allt födda samma år.

Stort tack till cheepo63 som gjorde det möjligt.
Stort tack till Fixoflex vår ryssklockeallvetande guru för att tålmodigt svara på min många frågor.
Stort tack till Klocksnack för att denna sidan är helt underbar.

Till sist tack för att du tog dig tid att läsa denna tråd.

Väl mött.
Ps skönt att se sin fotoskill är i världsklass med reflektioner.ds
Grym klocka!:)
 
Topp