Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Använd sökfunktionen både här och på vintagedelen så kommer du hitta mycket skoj!Jag är väl ingen inbiten "klocknörd" (eller säger man klockentusiast kanske?). Inte än iaf. Men med tanke på att jag börjat få upp ögonen lite så växer intresset sakta men säkert. Jag har alltid använt armbandsur, men sällan något mer avancerat än ett barnur med kardborreband. Har haft en sportig stil och levt lite friluftsliv så har behövt en klocka som orkar med. Men en god vän visade på att det finns en hel värld utanför "ur och penn" sortimentet. Idag har jag 4 klockor som jag går runt på utifrån tillfälle och humör.
Dock hör jag till den lite gammeldagsa stilen och tycker att klockor ska vara små ^^ så inga 40mm klockor på mina taniga handleder haha ^^ vore kul om man kunde hitta en tråd med bara damur ^^
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-tråden-om-damklockor.46567/Jag är väl ingen inbiten "klocknörd" (eller säger man klockentusiast kanske?). Inte än iaf. Men med tanke på att jag börjat få upp ögonen lite så växer intresset sakta men säkert. Jag har alltid använt armbandsur, men sällan något mer avancerat än ett barnur med kardborreband. Har haft en sportig stil och levt lite friluftsliv så har behövt en klocka som orkar med. Men en god vän visade på att det finns en hel värld utanför "ur och penn" sortimentet. Idag har jag 4 klockor som jag går runt på utifrån tillfälle och humör.
Dock hör jag till den lite gammeldagsa stilen och tycker att klockor ska vara små ^^ så inga 40mm klockor på mina taniga handleder haha ^^ vore kul om man kunde hitta en tråd med bara damur ^^
Fler och fler kvinnor bryr sig om vilken klocka dom bär. En av dom som skriver bäst och kan mest om klockor är en svensk kvinna, Britta Rossander. Det finns ett podavsnitt någonstans med henne.
Annars är ju förväntningarna just män.
![]()
Dom riktigt små damuren(automater) fungerar ofta lite sämre och har haft sämre värdeutveckling men även det kanske ändrar sig.
Tack så mycket. Ber om ursäkt för om jag verkar dum. Har inte varit aktiv här särskilt länge och inte lärt mig hur sidan fungerar än. Tack så mycket för tips och förståelse och hjälp
Samma klockor vet jag inte, gillar de mindre damuren så de kan gärna få ta plats.Vi får verkligen inte hoppas att damuren utvecklas bra. Dam-ur likt dam-parfym är ett satans oskick. Kvinnor bör bära samma klockor som män (och vice versa).
(Jag raljerar naturligtvis och det är bara min personliga uppfattnign).
On topic:
Flest samlare jag träffat är män, säkert 99%. Samtidigt är det lite märkligt, för klock-kretsar är väldigt ”o-grabbiga” och inkluderande (det viktiga är klockorna, vem du är blir mindre intressant).
Välkommen!
Damur är ju coolt!Vi får verkligen inte hoppas att damuren utvecklas bra. Dam-ur likt dam-parfym är ett satans oskick. Kvinnor bör bära samma klockor som män (och vice versa).
(Jag raljerar naturligtvis och det är bara min personliga uppfattnign).
On topic:
Flest samlare jag träffat är män, säkert 99%. Samtidigt är det lite märkligt, för klock-kretsar är väldigt ”o-grabbiga” och inkluderande (det viktiga är klockorna, vem du är blir mindre intressant).
Välkommen!
Haha jo så är det kanske. Själv är jag en "one bag lady" xD men ingen "one watch lady"Brukar inte tjejer vara mer intresserade av väskor än klockor?
Både och hos de flesta jag datatBrukar inte tjejer vara mer intresserade av väskor än klockor?
Samma klockor vet jag inte, gillar de mindre damuren så de kan gärna få ta plats.
Damur är ju coolt!
Jag vill verkligen inte att Cartier eller Rolex ska sluta utveckla smutta och stiliga klockor.
Kolla in @MissDatejust DJ i 31 mm. Hur smutt som helst!Det är en smak/stilfråga. Jag gillar inte damur rent stilistiskt. Jag gillar mindre herrur däremot (på kvinnor också).
Finns inte en Rolex jag gillar på damsidan. Däremot äldre herrur på kvinnor. (Eller för den delen nyare, men det är en smaksak). Tycker lätt det blir tantigt.
Men som sagt, det var lite av ett flame-bait och rätt OT - sorry!
det är inte du som ska gilla damuren, det är damerna som skaDet är en smak/stilfråga. Jag gillar inte damur rent stilistiskt. Jag gillar mindre herrur däremot (på kvinnor också).
Finns inte en Rolex jag gillar på damsidan. Däremot äldre herrur på kvinnor. (Eller för den delen nyare, men det är en smaksak). Tycker lätt det blir tantigt.
Men som sagt, det var lite av ett flame-bait och rätt OT - sorry!
Kolla in @MissDatejust DJ i 31 mm. Hur smutt som helst!![]()
Håller jag inte med om,Datejust med jubilee på yngre män är avtändande har jag iaf fått berättat av tjejerna.. Kanske bra att veta..![]()
Tur att man inte längre är yngre...Datejust med jubilee på yngre män är avtändande har jag iaf fått berättat av tjejerna.. Kanske bra att veta..![]()
Om vissa tycker är det ju bara att strunta i. Trams!Datejust med jubilee på yngre män är avtändande har jag iaf fått berättat av tjejerna.. Kanske bra att veta..![]()
Jag har stött på flera tjejer som gillar klockor, men inga riktiga nördiga än.. De finns därute men kanske inte lika fascinerade som vi män.. Kanske beror på att klockor är en av de få smycken vi kan bära...
Datejust med jubilee på yngre män är avtändande har jag iaf fått berättat av tjejerna.. Kanske bra att veta..![]()