• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Engströms ur Jönköping

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet av Engströms ur i Jönköping? Hur är de att handla med, gör de några bra dealar osv. Jag har bara varit inne där nån gång och då kändes det inte supertrevligt. Erfarenheter emottages tacksamt.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har servat Rolex där, och inhandlat tillbehör, ett antal gånger.
Det har alltid fungerat bra för mig, och jag har fått bra service.
Urmakaren har alltid lyckat lösa mina problem med aktuell klocka, så inget att klaga på där.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jättetrevligt bemötande varje gång jag varit där. Har inte gjort några affärer så lite osäker på hur det funkar. Senast kollade jag på Explorer II:an och på den kunde de runda av priset till 60' jämnt..
Som ni vet så handlade jag annorstädes..:)
Men som sagt riktigt trevliga och en kul butik med mycket fina klockor i. Enligt uppgift har de dock skickat Breitling på porten nyligen?!?
 

sharetracker

Cartier
Handlade av Engströms i höstas och fick ett trevligt bemötande. Expediten förklarade tålmodigt hur man ska och inte ska vrida upp klockan, ställa datum m m. Det gjordes inget avdrag på priset men det är väl och andra sidan heller inte heller att förvänta om man som jag inte själv lyfter frågan eller inhandlar en klocka för ett relativt litet belopp.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Låter bra med positiva erfarenheter från Engströms. Ytterligare feedback från några skulle vara gott.
 
Har bara servat en gammal Certina där, men brukar titta in och kolla läget när jag har möjlighet. Tyvärr har jag fått uppfattningen av att de är lite torra.
Butiken är fin och urmakaren verkar reko, men personalen är lite snorkig.

Tjejen jag pratade med när jag var inne och testade Sub verkade ovetande om att det fanns en modell utan bubbla...
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Har bara servat en gammal Certina där, men brukar titta in och kolla läget när jag har möjlighet. Tyvärr har jag fått uppfattningen av att de är lite torra.
Butiken är fin och urmakaren verkar reko, men personalen är lite snorkig.

Tjejen jag pratade med när jag var inne och testade Sub verkade ovetande om att det fanns en modell utan bubbla...

Hur stort utbud har dem?
 

Bodén

Panerai
Va
Har bara servat en gammal Certina där, men brukar titta in och kolla läget när jag har möjlighet. Tyvärr har jag fått uppfattningen av att de är lite torra.
Butiken är fin och urmakaren verkar reko, men personalen är lite snorkig.

Tjejen jag pratade med när jag var inne och testade Sub verkade ovetande om att det fanns en modell utan bubbla...

Vad skulle dom ha för Subben?
 

calzone

Vacheron
Urmakaren är bra tjejen blev jag trevligt bemött av. Däremot verkar ägaren till butiken en aning uppblåst...dyra priser på enkla jobb tyvär :(
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Då är det en o annan som har liknande erfarenheter som jag. Jag skulle ha ett nytt armband till min Longines Quartzare och bemötandet var just torrt och snorkigt. Jag vet inte om det hade varit annorlunda om jag kommit in med min Glycine Airman på armen, eller ännu hellre en Rolle men jag gillar inte tanken på att man får olika bemötande beroende på vad man har på armen. (Även om jag förstår att urmakarn hellre säljer en fet Rolex än en dussindinka.) Bra att andra har bra erfarenheter dock.
 

Erikd

Cartier
Har varit inne och klämt och titta men på väldigt olika saker, allt från halvguds-sub och DJ, speedmasters till Oris,Tissot med mera. Säljarna har alltid varit väldigt trevliga och tillmötesgående. Inga problem att få testa det man pekar på.
Kortade dock länken på Omega PO därinne och fick vad jag tror är ägaren till hjälp. Kan hålla med om att han var väldigt stroppig och på gränsen till otrevlig.
Det där med överpriser verkar också stämma då det blev väldigt dyrt i mina ögon. Gången efter jag ändrade längd på samma länk betalade jag 1/5 av priset hos en annan urmakare.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Finns det ngt alternativ till Engströms närmare än Borås, Gbg mm (sortiment av omega, Rolex etc)?
 

Kson

Patek
2-Faktor
Har varit inne och klämt och titta men på väldigt olika saker, allt från halvguds-sub och DJ, speedmasters till Oris,Tissot med mera. Säljarna har alltid varit väldigt trevliga och tillmötesgående. Inga problem att få testa det man pekar på.
Kortade dock länken på Omega PO därinne och fick vad jag tror är ägaren till hjälp. Kan hålla med om att han var väldigt stroppig och på gränsen till otrevlig.
Det där med överpriser verkar också stämma då det blev väldigt dyrt i mina ögon. Gången efter jag ändrade längd på samma länk betalade jag 1/5 av priset hos en annan urmakare.

Vad kostade hos Engströms?
 

Frosse

Cartier
Har haft bra erfarenheter av ägaren. Var inne och titta på lite billigare klockor men fick fortfarande väldigt bra service. Sen hämtade jag ut en klocka där som köpts i Göteborg enligt en överenskommelse och fick då hjälp av en yngre tjej, hon var lite väl snabb tycker jag och ville väl mest ha mig ur butiken, tråkigt. Butiken ingår även i Klockmaster-kedjan.
 

Erikd

Cartier
På gott och ont..
Det känns som att Engströms har monopol på alla mekaniska ur i hela Jönköping.
Klockmaster i stan och på A6 har knappt några mekaniska att välja på..

De nere på stan och på A6 ville knappt ta i min Omega när jag fråga om de kunde korta länken. Det finns mer eller mindre inget "roligt" att titta i de butikerna utan precis som du skriver så har Engströms monopol på godsakerna i Jönköping.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Alltså…jag har inte den erfarenheten som beskrivs här av en del...
När jag varit innne för kortande av länk eller andra "mindre" jobb har jag ibland inte behövt betela något alls.
Fått excellent service...

Jag tycker nog att du skall gå in och prata med dom själv för att se vad DU själv tycker.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är precis det jag gjort idag. Pratade med en yngre man som var ganska neutral (läs lite tråkig) första minuten men som efter de inledande fraserna var mycket trevlig och serviceminded. Vi pratade om viss service på min Airman och nytt läder (ngt skralt utbud för tillfället) han visade glatt flera modeller av omega bla. PO, Aquaterra, speedmaster och oxå flera Rolex sub, DJ mm. Senare dök en man upp som jag uppfattade som ägaren. Lite stiff och "viktig" men man kan ju prata med grabben där. Dyra priser tyckte jag dock!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Alltså…jag har inte den erfarenheten som beskrivs här av en del...
När jag varit innne för kortande av länk eller andra "mindre" jobb har jag ibland inte behövt betela något alls.
Fått excellent service...

Jag tycker nog att du skall gå in och prata med dom själv för att se vad DU själv tycker.
Varför skulle de inte ta betalt för kortande av länk? Det måste väl berott på tidigare affärer och en bra relation butik och kund emellan...
 
Topp