• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Engströms ur Jkpg byter lokal.

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Läste i tidningen att Engströms ur Jönköping byter lokal. Bra eller dåligt?
Man kommer få en större lokal, högre i tak och den nya adressen blir på öster istället för klassiska Barnarpsgatan på väster.
Anledningen ska oxå vara att få ett "A-läge" och fler spontana kundbesök, men här känner jag viss oro.
Den ena butiken efter den andra slår igen på öster och få nya butiker vågar sig på att hyra in sig där (mkt pga konkurrens från Asecs köpcenter). Sen funderar jag på om spontana kunder ofta droppar förbi och köper en ny Rolex eller Omega.
Jag gillar Fredrik och Engströms så jag hoppas det kommer funka bra.
Vad tror ni andra...?
DSC_0690-01.jpeg

Nu vet jag inte exakt vart de ska flytta men på öster rör sig ytterst lite folk. Med det sagt så har Engströms legat väldigt dolt där de ligger nu. Jag bodde i Jönköping i flera år innan jag ens visste att butiken fanns och då bodde jag ändå på Trädgårdsgatan som är en förlängning av där butiken ligger nu.

Nu vet jag inte exakt vart de ska flytta men på öster rör sig ytterst lite folk. Med det sagt så har Engströms legat väldigt dolt där de ligger nu. Jag bodde i Jönköping i flera år innan jag ens visste att butiken fanns och då bodde jag ändå på Trädgårdsgatan som är en förlängning av där butiken ligger nu.
Det känns som att öster centrum avfolkas på både affärer och människor. För ett tag sen slog stadium igen, McDonalds likaså...

Varför flyttar de inte upp till A6 undrar jag också då, där rör sig mer folk iallafall på helger och kvällar?
På Asecs rör sig otroligt mycket folk både på vardagar o kvällar men jag skulle gissa att en anrik ur-affär inte vill vara i den kontexten som ett köpcentra är.

Senast ändrad:
Jag hoppas verkligen att det lönar sig för dem, men förstår inte riktigt hur de tänker. I övrigt en mycket trevlig butik.

Jag hoppas verkligen att det lönar sig för dem, men förstår inte riktigt hur de tänker. I övrigt en mycket trevlig butik.

Utan kunskap om det aktuella fallet eller den aktuella staden så har ibland "svårmotiverade" butiksflyttar helt enkelt berott på att en fastighetsägare vill ha för mycket i hyra för en lokal man varit i länge. Det är dock inte alltid något som butiken säger öppet i tidningarna.

Utan kunskap om det aktuella fallet eller den aktuella staden så har ibland "svårmotiverade" butiksflyttar helt enkelt berott på att en fastighetsägare vill ha för mycket i hyra för en lokal man varit i länge. Det är dock inte alltid något som butiken säger öppet i tidningarna.
Ja, så kan det ju absolut vara.

Eller att någon tillverkare gnällt på läge/lokal kanske. :D - Om man nu får vara lite konspiratorisk. Shop in shop-trenden osv.

Tror inte det är så i detta fallet... Skulle möjligen kunna vara så om hyresvärdar i öster centrum så smått börjat få panik för att ingen vill hyra där och börjat dumpa priserna... Men som sagt, låter inte troligt.

Adressen de har nu är ju sådär. Fruktansvört fult bygge med, så det är ju kul att de testar något nytt. Sen att Jönköping är stendött i stan är ju skrämmande. Framförallt på öster. Är ju bara A6 som gäller i vätterhålan.

Adressen de har nu är ju sådär. Fruktansvört fult bygge med, så det är ju kul att de testar något nytt. Sen att Jönköping är stendött i stan är ju skrämmande. Framförallt på öster. Är ju bara A6 som gäller i vätterhålan.
Ja, tyvärr lider affärer på Öster oerhört av både närheten till Asecs och oxå det faktum att folk snart köper alla kläder på nätet...

Fast vad räknas som ”Öster”? Östra Storgatan är ju lång. Nära Åhléns lär ju vara mer exponerat läge än nuvarande läge. Nu bygger de ju som galningar i JKPG men Öster om Álvaro är väl dött läge?

Det är väl kanske spontanbesöken som eventuellt blir lidande men för trogna kunder spelar det nog mindre roll. A6 hade nog varit bra om de sålt parfymklockor i mängder... Jag tror merparten av kunderna kommer leta rätt på dem vart de än hamnar.

Fast vad räknas som ”Öster”? Östra Storgatan är ju lång. Nära Åhléns lär ju vara mer exponerat läge än nuvarande läge. Nu bygger de ju som galningar i JKPG men Öster om Álvaro är väl dött läge?
Är knappt säker på om det är mer exponerat där egentligen. Just den änden av östra Storgatan känns riktigt trött. Kanske har ändrats sedan jag flyttade. Men iallafall finare än nuvarande adress som känns hemsk och tråkigt/dåligt vardaglig.

Min familj bor kvar där nere och ojar sig alltid över hur dött det är nere i stan. Nybyggda delarna (som innehåller mer resturanger etc) verkar locka mer folk. Men A6 är ju hela länets våta dröm. Gissar att Engströmägarnas klockmasterbutik går utmärkt där uppe.

Tycker det är bra och tror det kan leda till ett lyft. Är ifrån Jönköping och har alltid tyckt att området man befinner sig i idag är väldigt tråkigt och går inte i linje med butikens image. Bra beslut!

Har lyckats hamna på A6 (förmiddag, eftermiddag, kväll) tre gånger den senaste månaden och det har varit stendött varje gång. Det var bara restaurangdelen som var fullsatt under lunchen. Smidig parkering men extremt trista butiker.

Tillbaka
Topp