• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Enicar Sherpa 600 Date Automatic (EPSA Supercompressor) - nyservad

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
5000
Returpolicy
Nej.
Bilder Skickat
  1. Ja
Grym gammal äventyrsklocka i EPSAs kompressorcase, som nyligen fått sig en service (ej polerad) utav urmakare. Papper på detta finns givetvis och följer med. Klockan förefaller i min mening vara opolerad, men har spår av användning. Mer info nedan.
  • inhouse-verk - Cal. AR 1145
  • ca 35mm exkl krona. 18mm mellan bandhornen
  • service gjord i mitten/slutet på februari (av urmakare med god erfarenhet för Enicar)
  • skönt dome-plexi (tror original) samt krona.
  • tavla i silvrig champagne (i brist på bättre ord) och i gott skick. Finns någon enstaka mindre fläck som syns i vissa vinklar.
  • datum i rött
Bilderna är en del av beskrivningen och önskas mer är jag ett PM bort..

Som om detta inte var nog så har klockan även klarat sig under hela OWG-march (2021) utan vidare problem. Skulle själv anse att den har god OWG potential ;- )

Referenser har jag gott om.. -> https://klocksnack.se/threads/north.58563/

Önskar 5000kr, frakt inkluderad; endast swish/banköverföring. Säljes som head-only.
IMG_1335.JPG

IMG_1340.JPG

IMG_1336.JPG
IMG_1338.JPG
IMG_1337.JPG
IMG_0688.JPG
IMG_0532.JPG
 
Senast ändrad:
Topp