• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enicar Sherpa Ultradive..

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kom på att jag lovat posta lite bilder på min Enicar Sherpa Ultradive. Jag vet inte så mycket om Enicar's modeller även om jag gillar dem skarpt. Tycker de har många modeller ur Sherpa-serien som är riktigt trevliga och dessutom är ganska rejäla i boetterna (med vintagemått mätt) vilket jag uppskattar.

Nersidan är ju att det känns svårt att få tag på vettiga exemplar som inte är hopplockade eller svårt slitna utifrån och in...

Denna modellen tycker jag är riktigt trevlig med sitt lite speciella kronskydd och inre vridring. Vet dock inte hur mycket som är utbytt på mitt ex, men jag har kollat runt lite och vad jag sett så ska allt vara rätt åtminstone visuellt. Gissar dock att tavlan fått nya lumeprickar... :)

Storleken är ganska optimal för mig med sina ca 42mm och 20mm mellan hornen. Klär riktigt bra i racingband eller bagageband...

Lite bilder:












Allt som allt en riktigt trivsam modell. Om någon har mer info om modellen är det bara kul om ni fyller på i tråden. Tack för titten! :)
 

Rille

Rolex
Den där gillar jag verkligen, tror nog bestämt att jag får börja spana runt efter en Enicar:)
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin! Kul att höra att det finns vintage över 38mm. :) Tror att jag snart är på jakt efter nåt lite dressat vintage.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Hej
När dom bärgade regalskeppet Wasa 1961 delade dom ut Enicar sherpa till alla som deltagit, dykare m fl. Jag tror , men är inte säker, att det var den där modellen som gavs ut som minnesgåva.
Någon annan kanske vet mer. Hursom; grym skorpa! :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Väldigt snygg modell det där, makalöst skick...bra jobbat Denke och härliga bilder!
Hej
När dom bärgade regalskeppet Wasa 1961 delade dom ut Enicar sherpa till alla som deltagit, dykare m fl. Jag tror , men är inte säker, att det var den där modellen som gavs ut som minnesgåva.
Någon annan kanske vet mer. Hursom; grym skorpa! :)
Jag har hört något liknande, är dock osäker på om det var just den modellen...instämmer i att det är en grym klocka! :)
 

Knät

Cartier
Om jag får samma pris som galenpannan på chrono24 begär släpper jag den direkt...

http://www.chrono24.se/enicar/sherp...st&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Tror fan jag släpper den för halva det priset! :p

Eller så är det jag som är galenpannan och inte har koll på prisbilden, men det tror jag inte...

25k? Sjukt svettigt för den klockan. Jag har hållt på och verbalt massera en som trycker på en likadan ett jäkla tag nu. Snart släpper han den nog.. Grymt skick på den. Om den på C24 säljs för det priset så är denna värd ännu mer..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
25k? Sjukt svettigt för den klockan. Jag har hållt på och verbalt massera en som trycker på en likadan ett jäkla tag nu. Snart släpper han den nog.. Grymt skick på den. Om den på C24 säljs för det priset så är denna värd ännu mer..

Jag har som sagt ingen aning men jag tror inte att priset på den på C24 representerar ett marknadspris. Tror faktiskt inte det är många Enicar oavsett modell som ligger över 10k. Men som sagt, jag kan ha helt fel. Det kanske är något jag missat totalt här vad gäller denna modell.

Hoppas du lyckas få loss den! :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag har som sagt ingen aning men jag tror inte att priset på den på C24 representerar ett marknadspris. Tror faktiskt inte det är många Enicar oavsett modell som ligger över 10k. Men som sagt, jag kan ha helt fel. Det kanske är något jag missat totalt här vad gäller denna modell.

Hoppas du lyckas få loss den! :)
Jag tycker du har en sund syn på marknadsvärdet när du sätter max 10k för merparten av alla Enicar i Sherpa-serien och då med EPSA-boetter och dubbelkronor.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
riktigt riktigt skön!!! stort grattis, finns väl högvis med frankenfejk på dessa men din ser koscher ut!!!
 

Viking

Cartier
Jag har som sagt ingen aning men jag tror inte att priset på den på C24 representerar ett marknadspris. Tror faktiskt inte det är många Enicar oavsett modell som ligger över 10k. Men som sagt, jag kan ha helt fel. Det kanske är något jag missat totalt här vad gäller denna modell.

Hoppas du lyckas få loss den! :)
K0w7aQD.jpg
 
Topp